Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

Diamond Pools Inc

Founded 2009 • With Angi since November 2010

4.7

(126) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

PO Box 226

Keller, TX 76244

Description

Beautiful Sparkling Pools and Spas! Pool and Spa Cleaning Services, Repairs, Renovations, and New Pool Construction. We do everything with professionalism, honesty, and integrity.

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
1.0

08/07/2022


Erica C.

They came out one day around may- June Juan the tech said he could not do anything that the pool was to green and had to be drained. Well I canceled drainage services for the pool, After that I thought they would stop showing up. They did but I continue to get monthly invoices, I asked the owner Carlos to review and remove this invoices since no one has been cleaning my pool, I have been doing it and my friend and my brother. I also have been buying my own pool chemicals. Of course I am not and expert pool tech. So my pool does not look it’s best. The owner Carlos said well out trucks have gps, I said well the gps does prove they get off and do the job, you you’d have more control on your staff, and get before and after pictures with a time stamp. Well again he did not say anything Next month comes I get another invoice for work un done, I am not paying for services that I am not getting. Good thing I just recently installed cameras and his techs noticed and oh wow they even desired to text me to let me know they where there since 3months. Well y’all should see my pool. Not cleaned and it’s been less than a week. Do not trust this company. Thief’s. I work in a gc/ carpet cleaning ect. I mange my crews yes we have gps that does not warranty they did the job, I always have take before and after pictures, and after I talk to the costumer to make sure the job was what they expected. People this is for everyone please if you hire this company Make sure you have cameras outside. I would also recommend you to go test your own pool after they clean it. Because they are not doing the job. They are just charging. I seriously wouldn’t have. Problem paying for a job they did, but this is just stealing people’s hard earned money. I do not recommend Carlos the owner, lady reception, Juan, Robert, Craig. Hire someone else.

Description of Work
Pool cleaning

Category pool cleaners

Service Provider Response

Thank you so much for the review and we appreciate your honest opinion. As I said your pool has black algae and it needs to be heavily treated and brushed daily to get rid of it...as you can see by the pictures the water and the pool look good except for the heavy black algae. Otherwise our hands are tied. Yes my techs have been there every week for two months and you can see that on the service record we leave at the equipment, but after I asked you to look at it I hadn't heard back from you. We are an honest, professional company and we do everything with ethics and integrity. If we did work as you say, we probably would not be in business.
1.0

07/09/2019


Justin M.

The repair guy showed up unannounced, even though I specifically said I wanted to be there when he arrived, so immediately got a bad taste. They tried to charge me $290. I ended up paying $240 for them to change the pilot igniter. An easy task that shouldn't cost but a hundred bucks. They overcharge, playing on the ignorance of homeowners. I contested the ridiculous price, and he gave me a "mercy" $48 off. And it's a part that was changed 6 months ago too. The heater worked for like 3 days and went kaput again. I asked for a refund on the igniter and he ignored my request. I will never speak to this company again.

Description of Work
Pool Heater Repair

Category pool cleaners

Service Provider Response

Mr. [Member Name Removed] we really appreciate your feedback and understand your frustrations...we are also consumers so we understand and treat our customers how we would expect to be treated. Please don't forget the fact that you had a previous pool company replace the same sensor six months back and you did not tell us that until after we made the repair... once you discovered that the company would have replaced it under warranty you asked us for a refund...unfortunately we cannot warranty someone else's work or parts especially after we have already installed the part. Your frustration about that sensor failing should be with that company not us. As we had explained to you previously, my tech noticed the sensor was corroded and did not look new. We made three different visits to work on your heater to make sure it was properly diagnosed and working for you...the $290 fee included the tax and labor so the part alone was not $290. We did give you a discount because of the circumstances and you gladly accepted it...so saying that we ignored your request is simply not true. We hope you enjoy your heater and best wishes to you.
5.0

07/17/2018


Wanda C.

After dealing with endless sub-par pool providers, Diamond Pools was not only able to make my pool sparkle again but have been nothing but professional and efficient. You owe it to the safety and health of your family. My pool was always hazy, over chlorinated and not suitable for swimming after spending a huge amount of $ with other providers. Carlos is professional, detailed and knowledgeable. Andrew, our technician is amazing. Sadly selling my home but HIGHLY RECOMMEND this family owned business!

Description of Work
Look no further than Diamond Pools

Category pool cleaners

5.0

05/19/2018


Debra M.

Carlos & his guys have always been very professional and have done an excellent job. We have an older pop-up type system. his techs have made it work beautifully. When we purchased the home, the pool was kinda rough, so we had them re-surface & it turned out wonderful!! I use a pool cover in the fall, winter & spring due to large trees. They charge me less during those months & regularly come out to check the chemicals, They also install & remove the cover as soon as i am ready. We are selling the home soon and I will strongly recommend that the new owners continue with their service.

Description of Work
Standard pool service

Category pool cleaners

2.0

04/22/2018


Chris C.

Difficult company to deal with from Day 1. Unauthorized charges for "additional" salt and filter cleaning. Zero communication on these charges and zero interest from the owner to discuss other than plenty of the "just pay me" attitude. We are the easiest customer to deal with and Diamond Pools lost us in 2 months. I had valve settings wrong, the skirt was missing from the creepy crawler.. plus unauthorized charges. Strike 4 - Count me out. Ridiculous company- don't even think about using Diamond Pools. Customer service and owner integrity do not exist.

Description of Work
Weekly pool service

Category pool cleaners

Service Provider Response

When this customer called for a service quote, we explained our different service levels and costs associated and he agreed to start the service. This customer refused to pay for anything...wouldn't pay for the 3 months of service, and refused to pay for a filter cleaning and a cleaner repair. Finally after year and half of discussions we came to an agreement.
5.0

10/10/2017


William O.

I had purchased the salt unit with the intention of installing it myself, but I was unable to uncouple the piping (the original installer had not followed the product instructions and had screwed it too tightly). Previously, I called two other pool-service companies, but they refused to install equipment that I had bought (they preferred getting the materials mark-up to gaining a new customer, apparently). Diamond did a good job and in a relatively short turnaround time.

Description of Work
I had Diamond Pools install a new salt cartridge.

Category pool cleaners

5.0

08/22/2017


Erik L.

Very well, most responsive company and very informative. Went the extra mile to show up, walk me thru the intricacies of owning a pool (my first) and provided excellent follow-up responses.

Description of Work
Some minor valve handles replaced, a spa button replaced and a weekly Mx contract.

Category pool cleaners

5.0

08/16/2017


NANCY K.

They've been doing work for me for several years. We have them come out monthly all year. They are consistent. If there's a problem they fix it.

Description of Work
Pool cleaning and clearing out the filter.

Category pool cleaners

5.0

08/12/2017


JOHN B.

They have been a pleasure to deal with. Our system has been exhibiting a fair number of technical failures over the past two years, and, Diamond Pools has been as good as you could ask for in getting things fixed. Personally, I am not sure I ever want to own a pool/spa again. We are part time residents here in Texas, so, my frustration with the system is probably more tied to lack of enjoying it more regularly.

Description of Work
Weekly pool and spa service/ upkeep.

Category pool cleaners

5.0

08/07/2017


Jim C.

This Job went Great. Carlos is Surprisingly quick on messages and worked me into the schedule on the Weekend. His Estimate was right on. The Individual Tech (Cory) that did the work was Terrific. He was all Professional and got the job done quickly and efficiently. Pool filter works great. Must admit I was a bit surprised when he came up to the door and I was guessing he had a question to ask, Instead, he told me he was done. Took time to show me how the Filter worked and what to look for on the pressure Gauge, to know when it was time to backwash. I was dreading this install but Diamond Pools made it a pleasant, Stress-Free experience. Again my Thanks to Carlos, Cory and Diamond Pools.

Description of Work
Install of a Replacement Pentair Pool FIlter

Category pool cleaners

4.0

07/06/2017


Sheryl L.

The owner of the company called and made it right by refunding the diagnostic charge. Thank you.

Description of Work
Repair on the pool heater and pool/spa light.

Category pool cleaners

4.0

05/17/2017


Giovanni S.

Guys finished within estimated time. Reps responded to inquiries via text and voice. There were a few areas where the guys weren't as thorough that I hope doesn't become a concern in the future. But they were definitely priced competitively, compared to a few other bids I received.

Description of Work
Coping / Tile repair and mastic repair

Category pool cleaners

5.0

04/15/2017


Nancy R.

Fine. We have not had any problems and the service has been good.

Description of Work
They service our pool weekly and handle any repairs. The guy that generally handles our pool is very good. They are the best we have used. Would definitely recommend.

Category pool cleaners

5.0

04/10/2017


Kathleen W.

Initial analysis of work needed and estimate for the work were on target. They took our pool from green to prestige in fewer than estimated days. Looks as good as new. Had to make one minor equipment repair. Very pleased. Weekly service good and unintrusive.

Description of Work
Looking for weekly service but also needed overall cleaning.

Category pool cleaners

5.0

03/24/2017


SCOTT B.

We are so very pleased with our new pool built by Diamond Pools! It is, not to coin a phrase, Diamond Beautiful! Not only was the project competitively priced, it was personally managed daily by Mr. Carlos Pizarro, the President of Diamond Pools, Inc. We discovered that this is his management style – to personally manage each pool under construction. The project was perfect – from selection of stone and tile to making sure that our whole backyard was kept clean and all the grass and sprinklers were restored perfectly. Diamond Pools is a very professional company that created a very exciting pool and a fantastic oasis. We greatly appreciate Diamond Pools, Inc and would, and we have, recommend to anyone that wants the perfect pool!

Description of Work
New Pool Construction.

Category pool cleaners

5.0

10/11/2016


John A.

The installer was VERY knowledgeable in pool heater installation, code requirements, etc. He did not have the exact fittings he needed, and could have easily short cut the installation using alternative fittings, but he went to get the correct fittings to install the heater correctly. The heater works great, installation is clean and professional, and the price was way less quoted by Leslie or A-Quality. I got estimates in the 3200.00-3600.00 range for heater and installation from those 2. Buying it myself online for 2100.00 and 400.00 to Diamond pools for installation saved me a fortune. It's been installed and operating great for 3 months now.

Description of Work
I purchased a new MasterTemp heater online, and needed someone to install the heater. I contacted Diamond Pools, and spoke with owner, who usually handles the incoming calls. He was able to give me an accurate price, and an accurate time of arrival for my installation.

Category pool cleaners

5.0

09/10/2016


Debra M.

They clean my pool weekly and do an incredible job. I've used them since 2009. Any time I need equipment repair, the pricing is very competitive and they are there to fix the problem usually the same day. I have no intention of ever using anyone else,

Description of Work
Pool Service and Equipment Service.

Category pool cleaners

1.0

08/15/2016


afton H.

I'll just say if you need work done on your pool look elsewhere. His service guys are great, but when it comes to coming through on his estimate and delivering, I give him an F. Once the work started our estimate went from around 13k to 26k! They said they 'found more', but his sub-contractor made the mistake of telling me they expected to find more before they even started the job! I'm sorry, but that should be included in the estimate and if not needed, then credited back later. A estimate should not double once the work gets started, especially when the numbers are in the 1000's! We were able to talk them down to around 19k, but still were far from where we started. We are newly weds and just moved into this house so what we're told is what we expect to pay. The straw that broke the camel's back for me with this company was they took the pool light off during the repair, which is fine. However when we went for a swim in the pool the light must have not been installed back correctly because there were electrical currents shocking us in the water. When I let Carlos know he acted like he could careless (said he would come out and never did), when a typical response should be, oh, I'm so sorry we'll get out there and fix it right away. He does not hold himself accountable for anything, this is just one example. We will have to pay for the light to be fixed by another company who knows what they're doing. I could go on, but really am just writing this so people can make an informed decision on who they choose to hire. He will tout his contract with Hurricane Harbor, but my guess is he just helps someone who has the actual contract. Don't listen to a word that comes out of his mouth about "They may not be the cheapest, but they'll get the job done right". BS.

Description of Work
Pool remodel/crack repair

Category pool cleaners

Service Provider Response

This is one project that we should have declined. Nice people. They wanted a full remodel, including new plaster, tile, coping, decking, and equipment. Once we pointed out the cracks in this 50 year old pool, and how much it would cost to fix them correctly, they decided to do the bare minimum. Our initial estimate was much too high for them and they wanted to pay about half. So they decided to just replace the plaster and the tile. We told them we would not re-plaster the pool without repairing the cracks properly, since we back our work and know the cracks would be a problem again if not repaired. So they negotiated the price down again and we accepted. We told them there would be some hollow areas around the cracks, but until we drain the pool we could not possibly know how bad they would be. Turns out this pool had 4 layers of plaster, mostly hollow, and a ton more cracks under the layers of plaster. Of course now the price would go up to repair everything, but we ended up doing it for half price! In the end the pool was beautiful with the new plaster and new tile, and all of the cracks properly repaired. And they got it all for half price. Then came the call-backs. Week after week, it was the coping mortar (we did not do the coping), it was the cracks in the decking (we did not do the decking), it was the equipment problems (we did not touch the equipment), we even went to install a fountain for them because they didn't know how, but we did it no charge, and we even did their pool service for three months, no charge! About the light, we only removed a screw to move the light out of the way to plaster the pool, and then secured it afterwards. They had hired another company to do their equipment because they were "much cheaper", but in doing so the company cut all of the bonding wires between the pool, light, and equipment. They did call us and we did come by to check on it, but when we tried to explain what we found, they insisted it was always that way and worked fine before. We offered to repair all of their bonding wires, at half price. We are an honest and ethical company, we do our best to help our customers, and we do this because we care very much about what we do and how we do it. We service hundreds of swimming pools weekly and remodel a hundred more. Our customers are happy, and our record reflects that.
5.0

08/08/2016


David G.

I really like my pool guy Brian. He is knowledgable and doesn't try to up sell.

Description of Work
I have a weekly chemical and cleaning contract.

Category pool cleaners

5.0

05/11/2016


Cristina K.

This company is very professional and dependable. I had an issue with one of the pumps and they were able to handle it fast and for less money than Leslie's. I had a different company take care of my pool before Leslie’s (Texan Blue) and I felt they were not doing their job. My pool was dirty and they charged me for a service I did not request and never refunded my money. Their customer service took my name and number and forwarded the message. That was back in February... I'm still waiting.

Description of Work
Pool service and repair

Category pool cleaners

5.0

03/30/2016


Chadd M.

My wife and I decided to add an in-ground hot tub to our existing pool. We had several companies come out and give us estimates and opinions on what to do. When we came across Diamond pools, we had them come out. The owner himself, Carlos, came out to give us an estimate and consult with us. Not only was Carlos friendly, he was super knowledgeable and full of ideas. Carlos drew up an estimate and build plans for the hot tub. Not only were the plans far better than the other companies, he worked with us on the price more than any other company. When Carlos and his crew finished the hot tub we were blown away, it was far more than we expected. The hot tub is beautiful, as if it were meant to be there. Carlos communication was great, his crew worked steadfast and they kept the pool and area clean throughout the entire process. I have already recommended Diamond pools to friends and family.

Description of Work
Built an in-ground hot tub to our existing pool.

Category pool cleaners

5.0

03/08/2016


Ken B.

We had a situation last week where the pool pump went kaput during a lightening storm and they had to replace the motor so they came out on Thursday last week and replaced it. They came out Tuesday first and they were doing the pool maintenance the guy said the pool pump is dead and he said I think maybe you got an electrical problem. So we got an electrician from Angie's list that I called and he came over here and I did a review for him. And he said its not the electrical problem its the pool pump, so we called them back and said hey, it ain't the electrician's problem its your problem so they came and replaced the pump on Thursday.

Description of Work
.

Category pool cleaners

4.0

10/27/2015


Jamie W.

They come out every week. I pay them monthly. The guy that comes out is awesome. The manager, the Carlos guy, doesn't return my calls. The price seems acceptable to me but I guess it is what everybody pays. He has returned one call and I have had three instances where I needed to contact him and there was no response.

Description of Work
They do a regular maintenance every week.

Category pool cleaners

Service Provider Response

[member name removed] thank you for the review. I apologize for missing your calls, I actually have hired an assistant to help answer all calls, so the main phone number is answered at the office now. After hours and weekends her phone is forwarded to me personally. I'm really surprised because answering phone calls is my pet peeve, and ask anybody I'm the only pool company around who answers 24 / 7. I utilize my employees well and perhaps your question was answered via your cleaning tech or my assistant. My cell phone is 817-965-1500 if you would like to call me directly.
2.0

09/15/2015


Stephany S.

I was paying $150. for full service on my pool. At first it seemed a bit steep but figured $35 per trip isn't too bad. What I did not know (until I started checking my security camera since I was gone all summer and saw the time stamps on all of the motion generated photos) is that their pool tech was only at my pool 12-14 minutes per week. You can't even do a good brushing of a pool in 12 minutes! I returned from being out of town and passed the pool tech leaving my house. When I looked in my back yard and saw my dirty pool, that was it. I'd be very cautious in using Diamond Pools. Not worth it.

Description of Work
Weekly Pool Service

Category pool cleaners

Service Provider Response

Removed mbr info, thank you for your review, but I respectfully have to disagree with you. I checked our GPS tracking to confirm the amount of time our tech has been at your pool and found the visits to average about 30 to 45 minutes. These techs are really good and efficient, 30 minutes is enough time to service your pool including a good brushing. After servicing your pool for over a year, we received your first complaint, and I as the owner was out there within a couple hours to see it myself. My tech had just been there to service the pool that morning and it still looked great. The chemicals were balanced perfectly and the water was crystal clear. So clear that you could see how bad the pool needs a new plaster...there are spots of concrete showing where the plaster has worn off. There were some fresh leaves floating on the surface and more came down while I was there. I don't see what more we could have done, brushing the pool any harder is not going to make the bad plaster look any better. Again, thank you for your business, and thank you for the review.
5.0

07/22/2015


Kelly C.

Pool is always clean and the cost is great for the service.

Description of Work
monthly pool service

Category pool cleaners

    Other local Pros in your area

    Integrity Pools

    Integrity Pools specializes in pool service, equipment repair and remodel. Our pool remodel work ranges from tile repair to complete backyard transformations. See photos on our profile or visit our website www.integritypools.org  

    Angi Certified

    Marine Blue Pool Service and Repair

    At Marine Blue Pool Service and Repair, we are your one-stop-shop for all of your Fort Worth, North Tarrant County, TX, and the surrounding areas. Whether you need help with a home pool or cleaning a commercial pool, we can help you with all of your needs. We specialize in: Residential pool cleaning Commercial pool cleaning Pool maintenance Acid and chlorine washing Weekly, bi-weekly, and monthly cleaning and maintenance plans Pool chemical treatments PH balance Filtration system maintenance Algae prevention Pool inspections And much more To learn more about our services, get in touch with us today. We look forward to assisting you.  

    Angi Certified

    2022 Super Service Award

    Tru Blu Pool Renovations

    Tru Blu has been one of the largest pool renovators serving the Dallas/Fort Worth Metroplex for 30 years! We DO NOT service pools, build pools, or sell retail like many other companies. We are a “Tru” renovation specialist, specializing in new plastering, tile and rock work, and deck resurfacing and pouring. Pool renovations is not one of the things we do, it is the only thing we do. Tru Blu is family owned and operated. You will have the owner's personal cell phone number should you need anything before, during or years after the job is completed. We offer quality work at a reasonable price. Why call a jack of all trades when you can have a specialist? Call now for a free estimate.  

    Angi Certified

    Business Highlights

    Emergency Services OfferedEmergency Services Offered
    No License Required for Trade
    Trade License Number
    316302
    Trade License Locale
    Texas
    Trade License Authority
    TDLR
    Trade License Expiration
    02/19/2020
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    General Information
    Free Estimates
    Yes
    Eco-Friendly Accreditations
    Yes
    Payment Options
    Check, PayPal, Visa, MasterCard, Discover, Financing Available, American Express
    Emergency Service
    Yes
    Warranties
    Yes

    Services Offered

    New Pool Construction, Swimming Pool Cleaning Service, Equipment Repair, Restoration, Remodel, Inspections, Wholesale Parts & Chemicals, Start-Ups, Homeowner Training, New Pool Construction, Filter Cleaning, Acid Wash, Green Pool Clean, Pool Deck, Patio, and Outdoor Living

    Services Not Offered

    Currently not servicing inflatable pools.

    Frequently Asked Questions & Answers about Diamond Pools Inc

    How is Diamond Pools Inc overall rated?

    Diamond Pools Inc is currently rated 4.7 overall out of 5.

    What days are Diamond Pools Inc open?

    Diamond Pools Inc is open:

    Monday: 8:00 AM - 6:00 PM

    Tuesday: 8:00 AM - 6:00 PM

    Wednesday: 8:00 AM - 6:00 PM

    Thursday: 8:00 AM - 6:00 PM

    Friday: 8:00 AM - 6:00 PM

    Saturday: 9:00 AM - 4:00 PM

    What payment options does Diamond Pools Inc provide

    Diamond Pools Inc accepts the following forms of payment: Check, PayPal, Visa, MasterCard, Discover, Financing Available, American Express

    Does Diamond Pools Inc offer free estimates?

    Yes, Diamond Pools Inc offers free project estimates.

    Does Diamond Pools Inc offer eco-friendly accreditations?

    Yes, Diamond Pools Inc offers eco-friendly accreditations.

    Does Diamond Pools Inc offer emergency services?

    Yes, Diamond Pools Inc offers emergency services.

    Are warranties offered by Diamond Pools Inc?

    Yes, Diamond Pools Inc offers warranties.

    What services does Diamond Pools Inc offer?

    Diamond Pools Inc offers the following services: New Pool Construction, Swimming Pool Cleaning Service, Equipment Repair, Restoration, Remodel, Inspections, Wholesale Parts & Chemicals, Start-Ups, Homeowner Training, New Pool Construction, Filter Cleaning, Acid Wash, Green Pool Clean, Pool Deck, Patio, and Outdoor Living

    Are there any services Diamond Pools Inc does not offer?

    Currently not servicing inflatable pools.