Angie's List is now Angi. Learn more

Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

Delaware Moving and Storage Inc

Founded 1984 • With Angi since May 2010

3.9

(50) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

214 Bear Christiana Rd

Bear, DE 19701

Description

Agent for Wheaton World Wide Moving since 1999. Delaware Moving and Storage has remained a leader in Household Moving & Storage Since 1984. We offer our customers the security of a large assortment of specialized resources, ready to put into action when your needs arise. Delaware Moving and Storage boasts one of the largest fleets of tractors, trailers and other trucks in the Mid Atlantic area of shipping companies. We guide and instruct our employees to work carefully, responsibly and professionally keeping your ultimate satisfaction in mind. We provide packing & crating services as well as heavy machinery. Putting the customer first has been the direction we have followed since our founding in 1984. Whether you are relocating your office, moving a company executive, or moving yourself and your family, from the moment you first call Delaware Moving and Storage, you'll notice the importance we place on care and the attention we pay to detail. Member of the American Moving and Storage Association. Additional phone - (302) 239-0906....

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
1.0

12/22/2021


John M.

They did serious damage to my almost-new TV. When it turned on, there were horizontal and vertical lines, along with an area of damaged pixels near the corner where a piece of the bezel was chipped off. But at times it did not even turn on. All attempts to get some compensation were unsuccessful. Didn't return phone calls, hung up on me when I said "**** TV".

Description of Work
DE M&S moved me locally about 5 miles, including packing and unpacking.

Category moving companies

1.0

08/04/2020


Eric E.

Ruined my hot tub then lied to the Delaware BBB about how it happened. Please follow the link below... Delaware Moving and Storage inc.. Video of mover admitting negligence. Read Delaware Moving and Storage's reply to my complaint to the BBB BEFORE they knew this video/audio existed... Here is the video and full complaint with Delaware Moving and Storage's reply. You can also read this publicly on the BBB website. link... [*** Link removed ***]

Description of Work
Moving from DE to PA.

Category moving companies,storage units

2.0

05/11/2020


Marianna R.

I hired this company to move my 1-bedroom apartment to a 2-bedroom apartment within the same apartment complex. Both apartments were on the 3rd floor. The manager Ed estimated 3-4 hours for the move at a rate of $175/hr. The move ended up taking 5 hours and costing me more than $1000. I have moved a number of times, from and to 3rd floor apartments, and this company was definitely on the slower, less careful side. I would not recommend them in general and especially to single women moving by themselves because I was disrespected a number of times mostly by the manager Ed. My issues with my move echo many of those expressed here. One mover (whose name I don’t remember) moved all of the boxes and also a good amount of the furniture. The other two movers, Theo (the boss) and Hector, were less active during the move. Theo and Hector were arguing with each other and spent too much time just standing in the truck. In previous moves, one or more employees were dismantling furniture at the same time as other employees were carrying boxes. That didn’t happen here. During the move, I commented to Theo that it seemed to be going slowly, and he indicated that there was some confusion among the crew. After this, Hector and Theo started helping more, but the move didn’t seem to speed up much, and they stopped helping after a couple of trips. Because of COVID, before I booked the move, I asked the manager Ed what kind of precautions the movers would be taking. I am a healthcare worker currently working in the hospitals with COVID patients. Ed said that the movers would have masks and gloves. However, on the day, the movers didn’t have gloves, and they had bandanas instead of masks (which was fine with me). My issue was that the movers did not keep the masks on while inside my old or new apartments despite me asking them to do so multiple times, including when they entered my old apartment for the first time. Later, while speaking with the manager Ed about this, he said that my concerns were “ridiculous” and “immature” and then he started to tell me about the “real world” and how it was hard to wear a mask while carrying furniture. I acknowledged this and said that I didn’t mind if they took the masks off outdoors. I just wanted them to wear them indoors, where we were in close quarters with less ability to social distance. Ed seemed to take this point, but then he became evasive, saying that he didn’t “promise” that the movers would wear masks and gloves. However, Ed DID say that they were going to wear masks and gloves. It was disrespectful and evasive for Ed to sidestep using this “promise” excuse rather than taking responsibility for saying that the movers would wear masks/bandanas and then the movers not wearing masks/bandanas. Clearly, I had made my point because Ed then said that he was going to emphasize to his crews that they wear masks, but Ed then doubled back, telling me that it wasn’t “because of you.” The level of disrespect by Ed as well as the slowness and carelessness of the movers makes me wonder why this company has an A+ rating with BBB. Perhaps Ed is able to intimidate enough customers into not speaking up? Yet another insult, Ed told me that I was “one of those people who will never be satisfied.” Disrespectful, insulting, and unnecessary. The company did give me a refund for 1 hour because the movers overcharged me by a half hour and because the movers actually left my old apartment (without telling me they were leaving) and headed to my new apartment without clearing out all of the stuff from my old apartment. After the load in, the movers then had to double back in order to pick up all of the things from the old apartment and bring them to the new apartment. I don’t think that I would have ended up posting this bad review if it hadn’t been for the rude and nasty treatment by Ed. I do appreciate that the company is giving me some money back for overcharging me and for leaving some of my belongings in my old apartment (thank you to employee Sandy, who was excellent to work with). Another insult, towards the end of our phone call, Ed accused me of lying about my experience. I brought up the other bad reviews of the company as evidence that there’s a pattern of problems, and Ed said that the other reviewers were people who, like me, didn’t get what they wanted. I have to agree. I wanted a good move by an honest company, and I didn’t get it. So, here I am. I should also warn you that they start the timing of the move from the moment the movers leave the warehouse, which I’ve never experienced before. So, I paid for an extra 15 minutes. Ed did not tell me about this when I set up the move.

Description of Work
Moving from one apartment to another

Category moving companies

1.0

04/17/2020


Pat C.

It was the worst move I've ever experienced. A crew of 4 showed up. One with experience and 3 without. They scraped and chipped much of our wooden furniture by moving it on hand-trucks without padding. They gashed walls and trim on both ends of our move. They put boxes clearly marked "Kitchen - Fragile" upside down in the garage. It was pretty obvious some of them could not read because many other boxes were not placed where they were marked to go. A caddy with snack trays was placed upside down in the garage. No harm done there but it speaks volumes about their professionalism. There was a lot of standing around by the 3 inexperienced movers waiting for direction from the one experience mover who worked very hard.

Description of Work
Moved from one Delaware town to another.

Category moving companies

5.0

06/06/2018


Rita B.

We were very pleased with the level of service from Delaware Moving And Storage during our move from Delaware to Florida. We used their storage service when we staged our home (pre-sale), and the service was also excellent for this phase. There was no hard sell from the agent (Eddie), and Warren (foreman) made sure we knew what to expect each step of the way. The entire crew was friendly and helpful.

Description of Work
Move from Delaware to Florida

Category moving companies,storage units

1.0

08/07/2017


Donna H.

It was the worst move we have ever had, with the most unprofessional follow up imaginable.After numerous unreturned phone calls, our apartment building manager called them. Only then, did they get in touch with me. Every complaint I made was not believed, the owner went back to his men who lied about everything. Then he talked to the building staff here who saw this moving team taking constant breaks, etc. They were given the exclusive use of one service elevator for the move, yet they told their boss that they had no dedicated elevator. When the owner finally came to see our damaged furniture, he suggested I let his repairman (who had no experience with fine furniture & antiques) "take a crack at it first, and if he can't fix it, we'll find a restorer". Why would any one accept that offer? You would think that moving down 2 floors in the same building would be simple, but these movers damaged more things than had been damaged in all our previous moves combined. They did a horrible job, and the follow-up was unfair & unprofessional. Stay away!

Description of Work
We moved from the 9th floor to the 7th floor in the same building. It was slower than when we moved in when it was 100* degrees outside. The movers threw our furniture into bins, took long & frequent breaks, left before the job was finished, complained that the job was under-estimated. They damaged antiques and contemporary furniture and denied any responsibility. When I calle to complain, my calls went to voicemail and they were never returned.

Category moving companies

2.0

04/12/2017


Richard B.

During the move a serious scratch occurred in the dining room table. Repeated calls to the company finally had someone from the company come for what we thought would be the repair. The person examined the damage and said he would tell another individual who we thought would do the repair about the situation. When we waited nearly 3 weeks we again called the company and were told we needed to get our own estimate of the damage to get it fixed. After much debate they gave us three companies to contact. We felt they should be the ones to arrange for repairs. If the had properly covered the table with protection covers the damage would never have occurred. As of this date (04/7/2017), the table is still not repaired.

Description of Work
Moved from Middletown to apartment in north Wilmington.

Category moving companies

5.0

04/12/2017


Rebecca M.

Great - all work completed as promised. Arrived on time.

Description of Work
Moving household

Category moving companies

2.0

03/25/2017


Donna H.

We have moved 9 or 10 times over the past 26 years. This was, by far, the worst & most unprofessional move we have ever had. A few pieces of antique furniture were scratched or broken, as were other pieces of furniture. The silk interiors of a number of lampshades were ripped to shreds. The 3 movers disappeared about every half-hour or so. They failed to move our clothing, and when asked why they swore I told them not to touch my clothes. They quit working before the job was done, leaving all our clothing, lamps, and some other odds & ends in the other apartment. When I called many times to complain my voicemail messages went unanswered. Our building had paid for the move because our apartment had not been ready when our lease started. It was not until the building manager called that anyone f on Delaware Moving and Storage called me. The owner of the business did not believe me, and continually defended his workers. When he checked out my story with our building's staff, he discovered his employees had lied to him about everything. Even then, he gave us a hard time about the repairs. He wanted one of his employees "to take a crack at" fixing our 200-year-old furniture. Our lampshades were never fixed, his employee fixed our regular, non-antique furniture, and we found a very reasonably priced restorer whom we paid, and Delaware Moving & Storage reimbursed us. The Delaware Moving and Storage Movers were terrible, their Sales Manager Ed did not return any of my phone calls, and the owner made it clear that he did not believe what I told him (as if I could have made this stuff up). The three Movers were 3 healthy-looking young guys, and it took them longer to move our furniture 2 floors down than it took the other Movers to unload and move it in from a truck on the street! They are the worst.

Description of Work
They moved us from the 9th floor to the 7th floor in the same building.

Category moving companies

2.0

12/28/2016


Maretta J.

I chose to use DE Moving & Storage based on their top ratings & their willingness to provide insurance coverage. If you value the condition of your appliances, I would highly recommend using another company. There were 2 separate crews that were assigned for moving my belongings from my home into my new home. While there are several examples of what I would not consider professional moving & care, the one that I could not overlook is the condition of my appliances. When delivered my less than 6 month stainless steel stove had the bottom door hanging off it. Since this damage was obvious, I was able to identify it immediately & have the door fixed. Unfortunately with the stress of the move & finding out my father was diagnosed with cancer & had to start chemo immediately I did not inspect the dishwasher thoroughly. When I finally was able to have my plumber install my stainless steel dishwasher they discovered that the entire top of the appliance was caved in. The company has now refused to consider the claim even though the dishwasher was in perfect working condition prior to the move. While I take full responsibility in not having identified the appliance issue in a timely manner, I had extenuating circumstances that were not taken into consideration & had over half of my appliances delivered damaged.

Description of Work
Moving & storage for 1 month of householder belongings.

Category moving companies,storage units

3.0

10/06/2015


David P.

Well, the movers showed up. I reviewed with them everything, and they immediately balked at disassembling the bookcase (Ikea), complaining that Ikea furniture would not withstand disassembly and reassembly. So that ended up getting left behind. In addition the wardrobe carrier I asked for was not included. As a result I had to start stuffing clothing into suitcases. A lamp I told them to leave behind nearly got transported (it didn't have a sticker on it). When I asked the movers when they'd drop off, they informed me that they would be dropping off the VERY SAME DAY instead of the next day. Naturally I was upset at that change in plans, since I had other arrangements based on the assumption delivery would be the next day. But I could adapt. The movers left ahead of me so I had to drive like a maniac down I-95, I thought, to catch up with them. Apparently they stopped for lunch (was not communicated to me that they would--not that I minded, I didn't get a chance to eat). The movers arrived with my things; the distances I communicated to the estimator seem to have been fouled up when transmitted to the movers. (30 paces became 30 feet). They brought everything in, and the sofa that wouldn't fit in the elevator was carried up 3 flights of stairs. They didn't end up leaving until 8:30 pm (and they walked away with my keys, so I had to call them to bring those back). It was a very long day for everyone that didn't have to be. In the end, all my stuff made it, and as far as I can tell, nothing got broken. But the breakdown in communication was very, very, very troubling.

Description of Work
The estimator came to my house to review the items I wanted moved to my new domicile near Washington DC. She assured me that the movers would disassemble the furniture that needed to be disassembled, including a futon sofa, a desk and a large Ikea bookcase. When I accepted the estimate and booked the movers' service, they suggested (and I agreed to) a two day move: Pick up on 10/1 and drop off on 10/2. The movers would also wrap up and pack my kitchen items (including plates and glassware. )

Category moving companies

Service Provider Response

Good Evening (Removed member name), I wanted to start off by saying thank you for your business. I am the General Sales Manager here ,and I had no idea that you were not happy with you move. Didn't receive any call from you stating that you were unhappy, or emails. If I may, I would like to address a few of your points in your post. I spoke with Kathy your estimator, and she was also surprised that you were unhappy with the move. Typically we tell all customer that we do NOT disassemble ,or reassemble Ikea furniture, this was communicated to you by Kathy at the time of your estimate, and in her email to you. The reason is that is typically Ikea is cheap furniture that you glue ,put together, and typically can not be disassembled. The 2 pieces were to big to get out of your home ,so they had to be left behind. Kathy told you that if you wanted us to try to disassemble the Ikea furniture ,we would NOT be responsible for any damages. We originally scheduled your move to load on day one and deliver the next day. Bev who has worked for our company for 15 Plus years and is one of our top drivers, was your lead Driver. Once she did an inventory of your goods and started loading the truck, she thought that you would be ok with us doing everything in one day, thinking she was helping you ,and doing you a favor to get you in your new home quicker. You accepted with out any negative response ,and agreed that we could load and deliver all in one day. We always ask the customer first before any changes to move strategies. Bev stated that you seemed to be happy, and relieved that we could move you in one day. Not sure if there was a miss understanding, or a miss communication, but you did not complain to Bev our driver. The wardrobe we did forget to get those on the truck, so our sincere apologies for that. We were letting you use those for FREE so you did not get charged for the wardrobes. It seems we did cause you inconvenience and again our apologies for that. DMS typically charges long walks like all other movers in the industry. I believe you did not have your actual unit that you were moving into until the day before your move, so we had to guess on distance from our truck to your elevator. So as far as I can see this is a legitimate charge for your move. Your sofa did not fit into the elevator so my movers did walk 3 flights of narrow steps to get your sofa to your unit. Typically the moving industry does charge for this service, walking up flights of stairs, but we did not charge you anything extra. (Removed member name) I would be happy to talk with you about your move, and I wish I had an opportunity to speak with you before you took your unhappiness to Angies list. Maybe ,I could have explained our position on how we handles your move and addressed your complaints. Again we are sorry everything didn't go as you planned, and wish you the best at your new residence. Please feel free to call me anytime to talk. Thank you Sir, and have a wonderful day. Sincerely, Eddie Kulesza General Sales Manager Delaware Moving & Storage Wheaton World Wide Moving O=(302)-322-0311 C=(302)-584-6518.
5.0

09/02/2015


Thomas B.

My overall experience with Delaware Moving & Storage was AMAZING! Prior to moving I scheduled and received many estimates with several moving companies in my area, All the estimates were roughly within each other as far as time but the rates varied, Delaware Moving & Storage's rate wasn't the cheapest of all but certainly wasn't the most expensive. I chose them because their salesman was prompt and very knowledgeable. He eased my worries and took the time to explain exactly how the job needed to be performed and gave me ideas on things I could do to keep my costs down. I personally planned to much more packing and preparation than I originally told my salesman due to a unexpected family emergency so I called and informed them. The salesman came back out again (no charge) to see what was needed to be completely ready on the day of my move, again he was very professional and understanding. Because I had to have additional services provided it raised the cost of my original estimate but It was well worth it! On move day a huge truck and 3 men showed up bright and early and introduced themselves.. Soon after they began putting protection on the floor and railings and got right to work emptying my house. I was impressed at how fast they moved and at how much care they put into the whole process. These guys were like machines..lol I was actually afraid to meet them prior to them arriving (don't ask me why) but they changed that almost instantly. They cracked jokes all day and made the entire experience very pleasant while remaining professional at the same time. I was extremely pleased. My estimate was for 8-10 hours and it ended up taking 10.5 but I'm sure that's because of the added packing the crew ended up having to do that wasn't part of the plan. In the end i was completely satisfied with the communication and service i was provided and paid for. I will be more than willing to recommend their service to anyone I know that needs any type of moving service in the future A+

Description of Work
Packed & Moved My 3 Bedroom Home

Category moving companies

5.0

03/27/2015


Lesa G.

They were absolutley fantastic, they were on time and curteous. There were no scheduling problems at all. They were very upbeat and postive. And the price was great.

Description of Work
They moved us into our home.

Category moving companies

5.0

02/18/2015


Joseph C.

They were responsive, professional and had a very fair price. The price was actually a few hundred dollars less.

Description of Work
Moved me from 3 bedroom home to new location.

Category moving companies

2.0

07/08/2014


DAVID M.

Move was rocky from the get-go. When I called to confirm the day before, the following occurred: * first, the dispatcher couldn't find us on the schedule. * after finding the order, he had an incorrect address * he also had incorrect phone number for contacting us * I corrected all of these over the phone and made him read them back to me. * He then told me that we would receive a call 30 minutes in advance of the crew's arrival the next day. No call received, because they were calling the wrong number; the dispatcher had failed to provide the corrected number to the crew, and the crew never called the main office to let them know they couldn't reach us. The crew at the storage unit moved very, very slowly. The crew at the residence seemed dazed and confused. One crew member literally did nothing the entire day. It took one crew nearly two hours to get from storage unit to house - a 30 minute drive by car. They blamed it on a bad GPS (although the other crew managed to find it). Overall, it took ten hours for eight men to complete the move on a good weather day. On a previous move, six men completed the work in two fewer hours.

Description of Work
Moved items from two locations - a small residence and a storage unit - into a house we purchased.

Category moving companies

2.0

07/04/2014


Leslyn K.

It started really well. Rather last minute (3 weeks to spare) I spoke with the salesman Dave who was kind and helpful. My move was scheduled and I picked up the boxes that were allowed by their 'coupon'. Everyone was courteous and professional. For the main office - that is where it stopped. On the day of my mover OUT - I was expecting the moving crew early in the morning as I had my final walk through scheduled for early afternoon and it was a BIG job which, was no surprise as Dave and I had discussed it extensively. I spoke with the dispatcher (Tom) at 7:15 to request they throw on a few more boxes for me. He stated that he was speaking with my crew then and that there were going to be a few changes in the type of truck they sent but that they would be leaving soon. I am a 40 min car ride away from where they are located. 8:30 - no truck, I called and was told by Tom that they were 'en route''; 9:15 still no truck, I called again and spoke to both Tom who again said they would be there soon and then called Dave in a panic as I realized there would be no way that my walk through would be happening as planned and my settlement was scheduled for mid afternoon. He was courteous and said he would find out what was happening, provide consideration for the inconvenience, and call me back - he never called back. 10:15 the truck crew arrived in a massive truck (instead of the two trucks that were scheduled) that meant the crew would be walking up and down my LONG driveway (they were being paid by the hour). The poor crew chief had to deal with the brunt of my panic and frustration but was kind and willing to do what he could. (The crew would get a different grade than the overall company). They worked hard to empty the house in time for the walk through (practically impossible) and managed to remove all items from the home and pull away by 5 pm which satisfied my buyer. For me, the important element here is that there was NO communication from the main office and at a very stressful time, my anxiety was actually enhanced by the absence of professionalism of the "management' team. NEXT DAY - The new house settlement was in the morning and I was instructed to call the dispatcher when we were finished so that he could get the crew out to my new house with the truck. I called and again spoke to Tom at 10:30 in the morning. He stated that he would get a crew together and give me a call when they left (new home actually about 30 min closer to their depot). NEVER HEARD FROM TOM OR ANYONE - Truck showed up at my new home - unannounced - at 1:30 pm. Again, the crew was good (with one exception - I had to remind one man that I was paying by the hour so if he could use two hands as he unloaded the truck, it would be helpful - he often exited the truck carrying only one thing with one hand). I attempted to contact salesman Dave to find out what the "consideration" would be - expecting a discount of some amount or percentage but was told that Dave was in a meeting and would contact me later. He didn't. The crew chief took my credit card information and wrote across the bottom of the paper in bold writing "do not run credit card until you speak with the client" and I sent them on their way. It is now three days later - I have not spoken to any office personel - my credit card was charged the full amount. No one called. My experience of the communication from this company was HORRIFIC. VERY Unprofessional. The crew was good and ultimately, they are the ones handling your precious cargo but expect NOTHING else. They still have two pieces of my furniture which were damaged and I'm beginning to wonder if I will ever see it again.....

Description of Work
The provider (DMS) moved me 12 miles - from one home to another

Category moving companies

5.0

06/05/2014


Christopher K.

It went extremely well. The movers were courteous, efficient (they worked their tail off and never stopped), professional, and made sure everything moved safely and was well protected. They put everything back where it belonged in the new house, unpacked and assembled where appropriate, and in general, did an outstanding job. Would definitely use again (but won't move again for a while, hopefully).

Description of Work
Moved me from one house to another.

Category moving companies

5.0

05/07/2014


Pam C.

They were prompt, considerate, and efficient. This is the third time I've used them.

Description of Work
They moved everything from my house in Baltimore to storage in Delaware. Later, they will move it from storage to my home in South Carolina.

Category moving companies,storage units

4.0

03/21/2014


Deborah P.

They were higher than anybody else and it was like $5,400. They were fine. The estimate was high from everything I've read. I've read other estimates that they had given on Angie's List and I just felt that they were high. They came out here, they were very punctual, very professional and they provided me a written estimate. They are a company that use Atlas so they didn't use local movers, they use Atlas which is a nationwide company. They were also responsive. I won't use them because of their high estimate.

Description of Work
I got an estimate from Delaware Moving and Storage, Inc.

Category moving companies

Service Provider Response

(Removed members name) We appreciate that you took the time to write a review and we were happy to move you, however this review seems to have been put on our account by mistake. We are an agent for Wheaton Van Lines and we moved you last July. We hope you are settled in and happy with your move.
5.0

03/14/2014


Paula A.

Delaware m& S were very cost effective and flexible with our first move downstate. They even transferred items from another property to the final location on the day of move. They stored our extra items including a piano for a year until our daughter and family moved to a larger house. When it was time to move those items the same people were there to help us. They remembered us and were flexible in delivering the second move. We did have a problem with the pedals on the piano after the final move, but they were extremely responsive in coordinating their claims person to come out quickly and resolve the issue. Couldn't be more pleased. They really value their customers!

Description of Work
Move from Wilmington to dagsboro delaware. Storage for a year, including piano. Move of storage items to doylestown pa.

Category moving companies

5.0

03/10/2014


Peter C.

It was a good job. They brought boxes and came when they said they would. The team leader that coordinated did a great job. I would reccomend using this company.

Description of Work
We hired this company for our move, we used them twice. Over 100 boxes.

Category moving companies

3.0

03/05/2014


Pamela G.

told a completely different story to my husband about how the clock was smashed. In this version the clock was standing on the driveway and the driver of the truck backed into it and knocked it over. And apparently there is a third story about how the clock was smashed and it was told by the movers in cohesion to the owner of the company; however. I don't know that story because despite numerous promises, the owners have never called me back to discuss this despite my repeated attempts.. When the clock was smashed one mover said to my husband, "just file a claim'" The claims manager said they would pay us based on the weight of the clock because my husband didn't take out full destruction insurance. My position is this: you can't insure against stupidity or negligence or liars. If this had been an accident, I.E. the movers were carrying the clock up the steps and slipped, I could understand this. But that is not what happened. By either account the movers were totally negligent and frankly did something so stupid they should have to pay for it. Who leaves a grandfather clock standing alone in a truck and then moves the truck? Who backs into a standing grandfather clock? These were not accidents. We have had three different stories about how the clock was destroyed, the owners are avoiding us and apparently the movers are liars. We did put a stop payment on the credit card and we are awaiting their decision. I guess the bottom line is this: if you have a house full of crap these are the movers for you. If you have some really nice things, you might want to look elsewhere.

Description of Work
When I first contacted the movers everything was wonderful. They seemed very professional and great moving 'salespeople'. I went on the advice of my friend who looked them up on Angie's List as well as the recommendation of a home inspector. The day of the move the movers did arrive on time. My main concern was my grandfather clocks and my husband was in charge of the move since I was out of town. I asked him to have the movers first wrap the clocks in saran wrap but the movers refused. I have seven grandfather clocks and have moved them all over the world without incident but it does take some preparation and care. One clock in particular (the one destroyed by the movers) is valued at over $10,000. My husband was certainly at fault for not taking out the extra insurance but everyone told us what great movers this company was AND they do brag about being able to move valuable articles. We also offered to do the prep work but were told NO. During the move one of the movers had to move the truck. At this point the story becomes fuzzy. One version is that the clock was in the truck and instead of securing the grandfather clock, the mover simply left it free standing in the truck and then moved the truck. The clock toppled over, fell out of the truck and was smashed. Another mover

Category moving companies

5.0

01/31/2014


Robert E.

With the winter, I was not looking forward to going up and down 3 flights of stairs. We have them move her furniture into a storage unit for us. The gentleman I talked with was Dave Hopkins. The two gentlemen who were assigned to the job showed up within the time span as we were told and did very quick work, they didn't lollygag, they took everything out, they didn't complain or whine. They just got right to work. They were very cordial and very courteous. They came in, got work done, and gave us advice. They packed it all into the storage facility for us, the whole nine yards, they were very efficient. The price was right on, exactly what we were quoted. I'm going to keep them in mind because my son is house hunting.

Description of Work
My daughter had to move out of her apartment.

Category moving companies,storage units

5.0

12/24/2013


joseph A.

they worked hard, thoughtfully and fast .... the company HQ was quite responsive throughout I especially want to cite the two men who handled the move .... they were cheerful and very good!

Description of Work
they moved furniture and other items out of a large truck, and into the house

Category moving companies

5.0

10/03/2013


Ronald Z.

I want to say how happy I am with both the storage of our furniture and the move last week. We cleaned all of our furniture when it went into storage in 2005. All of the furniture was wrapped with padding or transparent film and many pieces of art were wrapped with paper and padding. There were five containers. Every piece came out of the containers in the same shape and as clean as it went in. There was not a trace of dust, insect or rodent damage on anything. I was amazed. Beverly, Sammy and "Bacon" arrived on time and got right to work. They worked so rapidly it was difficult at times for me to keep up with them when they asked which room a piece was to be set up. We had settled on the house only four days earlier. There was no damage to the brand-new hardwood floors or carpeting in our brand-new house, and not so much as a smudge on the freshly painted walls. I would be happy to serve as a reference for Delaware Moving and Storage and intend to post my comments on Angie's List. Ron Zaczek

Description of Work
Packed and moved furniture from residence in Maryland, stored furniture for eight years in their climate-controlled facility, delivered furniture to new home in Maryland

Category moving companies

    Other local Pros in your area

    Overland Van Lines

    Overland Van Lines is an experienced full service moving company in the U.S. providing a full range of moving and packing services for residential and commercial re-locations. Our employees are diverse team of highly skilled professional movers working day and night to meet and exceed your expectations. We are committed to deliver outstanding quality services with the most affordable pricing. Choosing moving companies can be confusing, hence we ensure that whether you are moving local or across the country, you know exactly what to expect from us. Get a personalized quote today!  

    Offers by Overland Van Lines on Angi
    L & M Moving Company

    L & M moving company is a licensed professional moving company that provides short and long-distance moving. We have a packing service, we load an unload for rates as low as $129 per hour. We have been in business for 5 years and have the best customer service because we believe that the customer is always right. no hidden fees. Call 410-395-4556 or send an email to leon9533@gmail.com.  

    Offers by L & M Moving Company on Angi
    Keep It - Moving & Labor, LLC

    We provide full service moving, labor services, packing services and cleaning labor services. We move upright piano’s and baby grands. We also can move your safe.  

    Business Highlights

    Emergency Services OfferedEmergency Services Offered
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    General Information
    Free Estimates
    Yes
    Eco-Friendly Accreditations
    No
    Payment Options
    American Express, Check, Discover, MasterCard, Visa
    Emergency Service
    Yes
    Warranties
    Yes

    Services Offered

    Residential & commercial moving & storage

    Services Not Offered

    Ask for details

    Frequently Asked Questions & Answers about Delaware Moving and Storage Inc

    How is Delaware Moving and Storage Inc overall rated?

    Delaware Moving and Storage Inc is currently rated 3.9 overall out of 5.

    What days are Delaware Moving and Storage Inc open?

    Delaware Moving and Storage Inc is open:

    Sunday: Closed

    Monday: 8:00 AM - 4:30 AM

    Tuesday: 8:00 AM - 4:30 AM

    Wednesday: 8:00 AM - 4:30 AM

    Thursday: 8:00 AM - 4:30 AM

    Friday: 8:00 AM - 4:30 AM

    Saturday: Closed

    What payment options does Delaware Moving and Storage Inc provide

    Delaware Moving and Storage Inc accepts the following forms of payment: American Express, Check, Discover, MasterCard, Visa

    Does Delaware Moving and Storage Inc offer free estimates?

    Yes, Delaware Moving and Storage Inc offers free project estimates.

    Does Delaware Moving and Storage Inc offer eco-friendly accreditations?

    No, Delaware Moving and Storage Inc does not offer eco-friendly accreditations.

    Does Delaware Moving and Storage Inc offer emergency services?

    Yes, Delaware Moving and Storage Inc offers emergency services.

    Are warranties offered by Delaware Moving and Storage Inc?

    Yes, Delaware Moving and Storage Inc offers warranties.

    What services does Delaware Moving and Storage Inc offer?

    Delaware Moving and Storage Inc offers the following services: Residential & commercial moving & storage