Angie's List is now Angi. Learn more

Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

COVID-19 Update
We are actively performing full services. We are taking additional precautions to protect our customers.

Health & Safety Measures

We will wear masks and gloves when we visit your home
We will sanitize the workspace and all areas touched
We accept remote payment
All statements concerning COVID‑19 business operations and essential services are informational only, and are self‑reported and not verified by Angi.

JNR Plumbing LLC

Founded 2009 • With Angi since April 2011

4.5

(57) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

JNR Plumbing LLC

Stamford, CT 06906

Description

JNR Plumbing LLC is a full service Plumbing & Drain Cleaning solution. We offer properly trained, background checked, drug screened technicians that are fully insured and properly licensed within the state of Connecticut. WANT MORE REVIEWS? Visit our reviews page at https://www.reviews.realtimepro.io/company/5afd2457-5e01-4ae5-b2d7-d929d8708496. Give us a call and find how we continue to give 5 star expert service....

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
4.0

01/02/2022


Walter Y.

The Navien boiler installation was done extremely well until the unit was being connected to the existing thermostat control system. The new installation doubled the voltage in the system when connected causing two smart thermostats to fail. Despite the unit not being fully functional (required manual turning on and off during November), the technician demanded full payment with a promise that the owner would arrange for an electrician to fix the problem the following day. We did not hear from anybody until five days later. The owner paid for the repairs to the existing thermostat control system.

Description of Work
boiler installation

Category heating & air conditioning/hvac

1.0

12/03/2021


Walter Y.

Their installer was very knowledgeable, professional, and did a great job with the installation. The following issues makes my experience a one out of five star experience despite the quality of workmanship. Everything was fine until about 7pm when I was informed that the existing thermostat wiring was not working with the new unit. The installer consulted with me and I shared all of the information that I had on the system. At 8:30 pm I was informed that the unit would need to be turned on and off manually. In other words, I would need to go to the basement every time and turn the boiler on/off whenever my home was either too hot or too cold. When I asked what was next, I was told to hire an electrician. I have been trying to hire an electrician for the past three months for other work. Telling me to "hire an electrician" was like telling me to be my own thermostat for three months. When I made this point, I was assured that the owner of JNR would contact me the following day with the name of an electrician who could perform the work promptly. I was then told that I needed to write a check to JNR for $12.6K that evening. I asked why I was not being invoiced like typical practice and I was told that those conditions were outlined in the proposal that was emailed to me. This was not pointed out to verbally prior and I did not peruse the proposal for this exception. Like the majority of middle class families, I do not keep a balance of nearly $13k in my checking account. I stated that I would write the check but I would be at the mercy of my bank as to when funds could be transferred from an equity line of credit to my checking account. I then realized the absurdity that I was expected to pay the balance of a $15.9K boiler installation at 8:30 pm when the boiler wasn't even capable of turning itself on or off with a thermostat. I stated then that I would pay the balance when the unit was functioning properly. In response, the installer became highly agitated and said that he would need to call the owner and there was going to be a big problem. I was so sick and frustrated with the process that I paid the check anyway just to get the evening over with. The following day, no one contacted me regarding coordinating me with an electrician who could interface my new system with my existing thermostats. I have a new boiler for which I am the human thermostat. Words cannot begin to describe how p***** off I am with this, "Not my problem, Man." attitude with completing the comprehensive scope of my installation. I look forward to sharing the details of my experience online publicly so other buyers can decide whether they want a similar experience.

Description of Work
Navien boiler installation.

Category heating & air conditioning/hvac,plumbing,water heater repair

2.0

10/01/2021


Amy M.

Scheduling was missed and then customer was blamed. Terribly unprofessional office person.

Description of Work
Plumbing pipe repair work

Category plumbing

3.0

09/09/2020


Michael V.

I aim to be as fair and balanced as possible when it comes to the reviews I leave, especially when it comes to small businesses. I'm the first to leave 5 star feedback when I work with a company that goes above and beyond. For that reason, I trust that others do the same when they post reviews. I have to say that I was encouraged by the great reviews JNR Plumbing had, so I reached out to schedule a consultation. I did not end up going with them for my kitchen remodel. Here were my main takeaways from the experience and my reasons for giving JNR a two-star rating: - They charge a $150 fee just for providing a quote, which can be used towards the service if you choose to go with them (this is of course a gamble, but just be aware of this before engaging with them) - It seems like a larger operation, so they were very responsive and somewhat professional - The person they sent out wore PPE and took necessary precautions - They arrived within a couple minutes short of the of the arrival window cutoff time - For reference, they quoted me over $12,000 for the following scope of work: relocating a washer and dryer to the basement directly underneath the kitchen (with laundry sink), hooking up a bar sink where the washer and dryer were, moving the reverse osmosis filter from the main kitchen sink to the bar sink to feed to refrigerator, moving the main sink over a few inches, installing a dishwasher, and obtaining a permit. $11,600 for labor and material; about $1K for permit. I received a more reasonable quote from a competing service. Not complaining about the price - I'm sure people are willing to pay that. It just didn't fall within my budget - I emailed to express my concerns about the price and that I would be going with another service. They were mostly respectful, but mentioned that they "cannot control a person's price range for work." The more appropriate response in my opinion would have been to work with me to see what my budget is and see if there were any minor work arounds or ways to come up with a mutually beneficial solution. The response signaled to me that this company might not really need my business - Reading defensive responses to others who left lower than 3 star ratings was off-putting Overall takeaway - if a company charges $150 just for a consultation, ask yourself why, since many others can offer one for free. I'll never know whether JNR was great at what they do or not, since I'm not working with them. However, I'm personally choosing to work with an empathetic business that values its customers and seeks to understand their needs.

Description of Work
Kitchen Updates

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for leaving us a review and we appreciate you pointing that we do charge a consultation fee which gets waived if we are awarded the work. We understand if we are not within your price range but we are happy to know you gave us B for responsiveness and professionalism. We are sorry the tech was a little late. I feel anyone would appreciate that all of our techs need to make sure their clients are fully tended to before they leave to their next job. We are also sorry you do not see the value that Mrs. [Member Name Removed] saw in our licensed technician. He had left under the impression that she was very pleased and she mentioned to him that he was the only person that figured out a good location + design for your laundry.
5.0

12/29/2019


Praveen G.

I had an emergency with my water heater and JNR Plumbing was able to adjust their schedules and come by within 2-3 hours and fix it. Their technician Joseph Kmetz was very professional and patient. He fixed the issues in a calm and timely manner. Best of all he wore shoe covers and took care to be clean. And when he was done he clearly explained all the various work items and the invoice. I would highly recommend JNR Plumbing and Joseph Kmetz for any plumbing needs.

Description of Work
Fix water heaters

Category plumbing,water heater repair

Service Provider Response

Thank you for the terrific review! Joe will be very happy to see you are pleased with his service.
5.0

11/19/2019


Raul M.

Very well. The Plumber arrived a few minutes late, but did an excellent job of fixing the problem. While the company was a bit pricey, the work was excellent, and the worker was very professional, and pleasant.

Description of Work
Toilets were leaking (2)

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the terrific review!
5.0

10/25/2019


Harriet S.

I was very pleased with their quick response and their performance. I would definitely recommend JNR Plumbing again.

Description of Work
I needed a plumber that was licensed to work with gas stove to unhook, move out and then reinstall my gas oven, along with a refrigerator with an ice maker.

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the A review! It pleases us in knowing you are happy with the service provided.
5.0

02/06/2019


Brian K.

Excellent! The plumber, Brett Lynas, was punctual, courteous, diligent and professional.

Description of Work
Replace sink drain plunger

Category plumbing,drain cleaning

Service Provider Response

Thank you for reviewing Brett's service. He will be very pleased to see he earned an A review for his service.
5.0

02/05/2019


James W.

The work was done very quickly and efficiently. They cleaned up extremely well.

Description of Work
Pipe repair due to pinhole leaks.

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for terrific review, the team will be pleased to see they have performed a solid service.
5.0

02/04/2019


Mitchell K.

Outstanding. My highest recommendation.

Description of Work
An emergency situation on a Sunday morning involving our irrigation system, and as a result no water pressure in the house.

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the A review, we appreciate it very much and glad to helped you out in the emergency.
5.0

01/30/2019


Laurel A.

Brett was excellent, very efficient and professional!

Description of Work
Tightened kitchen pipes under sink

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the A review :). Brett will be pleased to see you are happy with his service.
5.0

01/22/2019


Melissa K.

They did a great job, responded quickly and were able to take care of the problem.

Description of Work
frozen pipes

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for leaving a review of our services! :)
5.0

01/19/2019


peter G.

Brett is great. Very knowledgeable and helpful. The best plumber I have seen in many years. Not inexpensive, but you get what you pay for.

Description of Work
Camera view of waste lines and clean out.

Category plumbing,sewer cleaning

Service Provider Response

Thank you for the awesome remark on Brett's services. He is definitely a treasure to our company.
5.0

11/12/2018


Justin C.

Steve did a much faster job on my toilet than expected; because of this I asked if he could perform the same service on my other toilet while he was here. He completed both toilets, which was a huge bonus for me. As usual, great job! Highly recommend!

Description of Work
Two toilets updated/rebuilt

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the terrific review! Steve will be pleased to see this.
5.0

11/07/2018


Justin C.

Went great-Jeff replaced the sink pipe and showed me what additional work needed to be done to rebuild the toilet with a thorough estimate. I set up another appointment with Jeff to finish the work on the toilet.

Description of Work
Sink and toilet work.

Category plumbing

5.0

10/25/2018


Maria W.

Reliable business. Was recommended by a friend and called them this morning after boiler was leaking. They came within the hour. Excellent service. Very professional and prompt. Will definitely call them back if needed.

Description of Work
New boiler

Category plumbing,water heater repair

Service Provider Response

Thank you for the A review, we appreciate it very much. I will let the technician know you are pleased with his service and he will be happy to hear it. :)
3.0

10/16/2018


Elizabeth K.

JNR was Professional, very responsive, used text messaging to send a picture of their plumber in advance of his arrival, and was willing to accommodate my requests. But ultimately their pricing is out of whack.

Description of Work
Overall, JNR did good work but at an outrageous price. My bathtub faucet broke and would not shut off. JNR was very responsive in coming out promptly on a Sunday to block off the tub and shower faucet until parts could be ordered to replace them. I was informed it would be expensive: a trip fee would be charged and overtime. The plumber was at my house about an hour. I was charged $570. Expensive, but given the circumstances, I understood. The second repair is where I felt robbed. I authorized JNR to order all new components and they checked with me to approve a type that they said specifically contained the broken piece needed for the plumbing in the wall. When the plumber arrived, he spent lots of time determining that the part had NOT been included and I would need to pay an additional fee. It took him 2.5 hours to put on a shower head and the tub faucet head. I was told that I would have to wait another 3-4 days to get the additional part in and installed. When I called to complain, they rush ordered the part at their expense and did not charge me for the return visit. Sounds good, but for a cost of $920 (with the 10% Angie’s discount applied), it still seemed outrageous. $440 for labor and trip fee! + $520 for parts that on line were available for $200! For a total cost of $1500, I feel like I should have a whole new bathroom.

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the review, and thank you for giving us an A rating for Professionalism, Responsiveness, Quality and Punctuality. We will definitely take this review to our next company meeting and see how we can improve on our services. We are glad you pointed out that our team understood your displeasure in waiting for another part that was assumed to be with the complete trim kit you requested, and had that part shipped overnight (at no extra charge). Unfortunately, Grohe does supply their parts a little different than other standard manufacturers, but that is no excuse for our techs to not know this. Yes, as shown your 2 itemized invoices, the trim kit you wished to purchase was $261.45. We can understand you found it online cheaper but, we cannot compete with online warehouse vendors. The cartridge needed comes separate from the trim and was just over $100 and the missing part that is not supplied with the trim was also just over $100. The rest was basic plumbing parts needed to complete the quality job you received. Please feel free to call us if you would like to discuss this further, we would be happy to do so.
5.0

10/13/2018


Randy K.

Excellent. Assessed the problem and provided a recommended a solution.

Description of Work
Water heater leak

Category water heater repair

Service Provider Response

Thank you for the A review. I will let Brett know your are very please with his service.
5.0

06/23/2018


Alexis S.

Quick and perfect fix at the right price. Steve was awesome, as usual. He is always so professional and prompt.

Description of Work
Tub Drain and Leaky faucets

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the great review! Steve will be pleased to see this.
3.0

04/26/2018


Don M.

The work took about 20 minutes but I got charged for a full hour of labor plus travel time. Too expensive for my blood.

Description of Work
Replacement of eking shut off valve

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the review Sir, We do appreciate the good grades on on quality, responsiveness, and punctuality. We would like to know why the professionalism grade is low. I assume it is based off of the company prices and not reflecting of the technician who has a 4.75 Star rating (out of 5) from all of our clients and services he has performed throughout his employment with us. Please let us know so we can follow up with our techs as we want to ensure all clients that our technicians are being over the top professional. We would like to know, why the price issue was not discussed with the technician who presented you the invoice on January 8th, upon completion of his work and collection of payment? Our dispatch report shows he was at your home for close to an hour. We understand we are not the cheapest company around and we surely are not the most expensive. After all, having licensed and insured employees who also get a well above average benefit package does come with a cost.
4.0

04/25/2018


marise D.

Professional service. Plumbers were very polite. They were equipped with gear in their van to fix issues Service was prompt and had good notification via text and email..However the service was pricey, All fees were not disclosed upfront - for example I was charged a trip fee as well as commute time for the first visit. I wasnt told of either of these fees. I discovered the trip fee on the first visit and the commute fee on the second visit(as the trip fee was waived). Given the cost is per 15 minutes of work, it seems unfair to bill someone for driving time. They did spend a good amount of time to do a good job. The first time they took 3 hours to figure out what the leak was. They tried a few options before cutting into the celing. they removed the toilet and then told me that the tile was broken. I had to reset the tiles on the bathroom floor and get them to come back and put in the toilet bowl. The first time they did have a 10% discount of the workers hours. The workers were very helpful and very professional. I would really like to hire them again, they seem a great company however I would have to think twice about the added costs. There was still a little leak which I discovered later. It looked like the reinstallation of the toilet left the plastic connection on the pipe a little loose.

Description of Work
Investigate a leak

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the review. We will follow up with the staff and make sure we are describing our rates and fees clearly. Please feel free to call the office to follow up anytime.
5.0

03/30/2018


Bill W.

Love these guys. They show up on time, do a great job and clean up before leaving. Couldn't ask for better service. I would (and have) recommended them to my friends.

Description of Work
Emergency Freeze repair and replacement of water heater

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the great review and happy to be of service.
5.0

12/05/2017


DAVID B.

The plumber, John Martinoli, was a class act and total pro. He immediately came in, instantly diagnosed the problem and performed the needed repair. I couldn’t have asked for better service. Totally satisfied. I won’t heditate to use JMR again in the future and am grateful that I was able to find them through Angie’s List.

Description of Work
Repair leak at base of toilet

Category plumbing,drain cleaning

Service Provider Response

Thank you for the terrific review, we are happy to be of service to you and your home. I will certainly let our technician know how happy you are.
5.0

11/02/2017


Linda A B.

John Martinoli from J&R Plumbing did a great job. Knew what he was doing. He obviously has a lot of experience. Got the job done in the time frame he quoted to me. I would definitely hire him again and would definitely recommend him!

Description of Work
Replaced kitchen sink faucet and replaced toilet in downstairs bathroom. Updated all the pipes and valves under the sink, as well as the valve going to the the toilet.

Category plumbing

Service Provider Response

Thank you for the kind words [Member Name Removed] I will forward this over to our technician [Member Name Removed] and let him know how pleased you are. All the best! :)
1.0

10/16/2017


Jeremy W.

They came out to our home to provide us with a quote for a blackflow pressure device for our irrigation system. They spent an hour or so walking around and then charged us a labor fee for their time when we were clear upfront that all we wanted was a quote. As it happened their quote was 2X what we ended up paying.

Description of Work
Irrigation System Work

Category plumbing

Service Provider Response

Hello sir, and thank you for your B ratings on responsiveness and punctuality for the service performed July 26th. It pleases me to know we are still providing punctual service to our clients. I would like to point out that we were not hired to come and quote the work needed and it was never mentioned during the conversation or point of booking our services. I had reviewed the 10-minute phone call with your wife, and we had a pleasant conversation. We would be happy to send you this conversation via email if you would like to review it. I also reviewed the service with our technician that was at your home and he had nothing but good things to say. I am sorry you feel we deserve an F rating when it was agreed to send our technician on a time and material basis to assess the job and install what was required. We discussed the rates twice to ensure she was clear on what we charge for our technician's time. Again, we would be happy to provide you the conversation, via email. Our technician arrived on time and reviewed the job then discussed what was truly wrong with the prior installation and how the proper correction would be more involved. He had then made a complete estimate which included his diagnosis, on his tablet and presented it to your wife. Our technicians plan was to make sure your wife was aware of the cost, then go to our vendor and get the proper backflow preventer, then return and complete the job. We feel giving clients an estimate, up front and prior doing the work, is the most professional way to perform business. After presentation of the estimate, she said that the job, and its cost, would have to be discussed with you first, then would call us back to come and complete the job. Our technician did mention, when we returned, the portion of his diagnosis paid to us will get deducted from the estimate, being that the estimate did include his diagnosis. Your cost paid for diagnosis, locating and securing parts (i.e. the backflow preventer) and travels was $217.00, not $300.00 and we can also re-send you the paid invoice. Unfortunately, it was an extensive repair to truly rectify the issue with the incorrectly sized piping, and the backflow preventer installation. Installing a backflow preventer on insufficiently sized piping is not a quality job nor something our company practices and provides its clients. I am not sure of what other estimate or work you had received, but please feel free to give us a call, we can go through the work performed and our estimate together, and make sure we are comparing apples to apples.

    Other local Pros in your area

    All Star Rooter LLC

    All Star Rooter offers dependable sewer and drain cleaning services to Fairfield and New Haven County, CT and the surrounding area. With over 30 years of experience, we provide the best possible service to ensure that your drains and sewer stay in proper working order at affordable prices. Our services include professional sewer and drain cleaning, video inspections, water jetting, and clearing of leader lines. There are many factors that cause sewers and drains to backup. Our video inspection service will find out exactly what we are dealing with. Also, our water jetting system will remove most problems with your drain lines or sewer lines. We proudly serve all of Fairfield and New Haven Counties, including Greenwich, Norwalk, Danbury, Stamford, Bridgeport, New Haven, Ansonia, Orange, Milford and the surrounding communities.Plumber. 15 years of experience.  

    Housatonic Valley Well Pump Services

    Housatonic Valley Well Pump Services is committed to providing safe and effective well water for our community. We separate ourselves from the competition with our: Experience-with over 20 years in the industry, we know a thing or two about quality well pump services. Customer service-your trust is our priority. We will never oversell you for things you don't need. Certifications-our owner, Ralph Espinal, is licensed in the states of Connecticut and New York. He also has full J1 licensing in the state of Connecticut. Emergency availability-you can't afford to wait when your system stops working. We're available 24/7 for emergency repairs and testing. We perform a full system check after every service we complete. Ask us about our discounts for military and senior citizens.  

    Angi Super Service Award badge
    Super Service
    Award 2021
    E. Garrity Water Solutions, LLC.

    E. Garrity Water Solutions, LLC. is a family owned and operated business. We take pride in are work and use the highest quality products. We offer 24 hour service, 365 days a year. We provide 0% financing to qualified buyers.  

    Business Highlights

    Emergency Services OfferedEmergency Services Offered
    Wears MaskWears Mask
    Licensed
    Trade License Number
    0285707-P1
    Trade License Locale
    Connecticut
    Trade License Authority
    State of Connecticut
    Trade License Expiration
    10/31/2018
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    All skilled traders and home improvement contractors operating in the State of Connecticut are required to be licensed or registered by the State Department of Consumer Protection. License or registration identification is required to be on all advertising, business cards, signage, and contracts. You can check to see if a contractor or tradesperson is licensed or registered by going to:https://www.elicense.ct.gov/
    General Information
    Free Estimates
    No
    Eco-Friendly Accreditations
    Yes
    Payment Options
    Visa, MasterCard, American Express, Discover, Check
    Senior Discount
    10%
    Emergency Service
    Yes
    Warranties
    Yes

    Services Offered

    - Plumbing repairs and installations. - Drain cleaning. - Hot water heating repairs, installations & maintenance. - Leak sourcing including underground leak detection. - Hydronic heating & steam heating installation, repairs or maintenance. - Sewage or sump pump repairs and installations. - Natural gas or propane pipe repairs, leak sourcing or installations. - Much Much More

    Services Not Offered

    A/C service & installation Hydro jetting

    Frequently Asked Questions & Answers about JNR Plumbing LLC

    How is JNR Plumbing LLC overall rated?

    JNR Plumbing LLC is currently rated 4.5 overall out of 5.

    What days are JNR Plumbing LLC open?

    JNR Plumbing LLC is open:

    Sunday: Open All Day

    Monday: Open All Day

    Tuesday: Open All Day

    Wednesday: Open All Day

    Thursday: Open All Day

    Friday: Open All Day

    Saturday: Open All Day

    What payment options does JNR Plumbing LLC provide

    JNR Plumbing LLC accepts the following forms of payment: Visa, MasterCard, American Express, Discover, Check

    Does JNR Plumbing LLC offer free estimates?

    No, JNR Plumbing LLC does not offer free project estimates.

    Does JNR Plumbing LLC offer eco-friendly accreditations?

    Yes, JNR Plumbing LLC offers eco-friendly accreditations.

    Does JNR Plumbing LLC offer a senior discount?

    Yes, JNR Plumbing LLC offers a 10% senior discount.

    Does JNR Plumbing LLC offer emergency services?

    Yes, JNR Plumbing LLC offers emergency services.

    Are warranties offered by JNR Plumbing LLC?

    Yes, JNR Plumbing LLC offers warranties.

    What services does JNR Plumbing LLC offer?

    JNR Plumbing LLC offers the following services: - Plumbing repairs and installations. - Drain cleaning. - Hot water heating repairs, installations & maintenance. - Leak sourcing including underground leak detection. - Hydronic heating & steam heating installation, repairs or maintenance. - Sewage or sump pump repairs and installations. - Natural gas or propane pipe repairs, leak sourcing or installations. - Much Much More

    Are there any services JNR Plumbing LLC does not offer?

    A/C service & installation Hydro jetting