Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

Aqua Science

Founded 1998 • With Angi since August 2004

3.7

(35) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

1923 E 5th St

Tempe, AZ 85281

Description

Since 1984, Aqua Science has been the premier source for quality water filtration, reverse osmosis, and no salt conditioners and water softener products. We’ve proudly served over 100,000 customers in the Metropolitan Phoenix area and have performed over 120,000 service calls in the past three

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
Carolyn O.
1.0
06/17/2022
Total rip off, I paid $4, 300 to install a mist system last August on my patio. Of that $360 was for maintenance of the system...to turn off for winter and on for summer. When I wanted to schedule to turn on for the summer they couldn't come for 4 weeks....well into the hot days. It was just turned on a few weeks ago. Gusss what...when I tried to use it for today the remote control (that i paid extra for) doesn't work. I called, at first they wanted to charge me $85.00 for the visit. I reminded him the system wasn't a year old. Said they wouldn't charge but again couldn't come till 4 weeks..when summer is half over with. Asked if I could come in the shop and pick a new remote I was told the office was closed and all were working from home! So I have a mist system I paid $4,300 for and can't use during the hot weather. I am going to file a complaint with the better business office! Don't use this company they have zero customer service!
Description of Work
Do not hire this company
Category
misting systems
Fara M.
5.0
08/12/2021
Easy to work with from start to finish
Description of Work
I have solar panels to heat my pool. I was told there was a clog that needs to be repaired for the panels to heat the pool properly.
Category
solar panels
Darlene D.
5.0
07/16/2020
Aqua Science installed our RO system in 2018, all went flawless . Follow up/ change of filters in 2020. There follow up for changing filters etc is exceptional, and quality of products and water is Great. Communication with Aqua Science is always professional. Very happy with the services and refer them often!
Description of Work
RO system install and follow up
Category
misting systems
Robert W C.
5.0
10/30/2017
Very smoothly. Both installers were very professional and knowledgeable. We had high confidence that they were doing the work properly.
Description of Work
We installed a first-time water softener and tankless hot water system.
Category
plumbing, water heater repair, water softeners
Charles S.
5.0
06/13/2017
It turned out that the pump had multiple components that were broken, which were quite evident when the pump was turned on. The combined parts would cost half the price of a new pump and the existing pump was almost 10 years old. Aqua Science sold me a new pump at a very reasonable price and installed it within several days. Their service technician, Caleb, was very courteous and efficient.
Description of Work
Our mister system was broken and Aqua Science came out to service it. We have always used Aqua Science for our RO system and this is the first time they serviced our mister system.
Category
misting systems
Warren B.
5.0
03/14/2017
System was compromised and needing replacement due to bacteria in system which was bad. The technician showed me everything and agreed that we needed full replacement. They made me a deal and am now also a subscriber to company for notification of service as needed to keep this from happening again. The service was great.
Description of Work
Call was to replace filters for RO system.
Category
plumbing, water softeners

Service Provider Response

Thanks for telling us about your experience. We'll see you next year! -Joshua Bons, Aqua Science Customer Care
John and Martha N.
5.0
01/09/2017
I Always ask for Sam because he is AWESOME, he is always on time and he takes his time and checks everything from my Resin tank to my Carbon Filter tank and also my brine salt tank, he also goes through my Clack Timer Valves and goes through both of them very carefully to make sure everything is in good working condition. If there is any question that I have, I can always count on Sam. I also think that Aqua Science is the best company to buy a Water Softener from and have it serviced, along with other water products they have.
Description of Work
My once a year Water Softener check to make sure it is running in tip top condition.
Category
water softeners
Jeff J.
2.0
10/29/2016
Didn't happen. Although Aqua Science is good about reminder emails, and even calls to make sure this servicing occurs, the day of couldn't have gone worse. I was scheduled on a Friday, 12-4P. I needed to see my Dentist that morning, and my medical doctor that afternoon, and called and learned from John (I think that was the service manager's name) that I was scheduled for 1P, so noon - 2P was perfect. Done. While sitting in my dentist chair at 9A, my phone vibrated. Upon checking when my appointment was over, the tech had called to say he was five minutes away. Funny given my appointment was four hours later. Called John back. Something went haywire, I'd been moved on the schedule and not informed. I get it that things can happen. But not to worry, he'll make something work and I'll be taken care of by 2P, when I needed to leave for the Dr. The service rep didn't show. All in all, I must have talked with John trying to get this taken care of three times. Here's the best part, and a truly poor customer service experience. I returned from the Dr.'s office at 3:55P, and sure enough, their service rep was just leaving my house. I flagged him down. He told me he was told to get to me by 4P (odd because I wasn't home, nobody called me, but OK, appreciate the effort). When I asked if we could do it now, explaining the surprising struggles of the day, or did he want to reschedule? He said reschedule. I guess Aqua Science doesn't pay overtime.... Of course, I wasn't too happy. So, I called in at 4P. Asked to speak to the President, who wasn't in, but left a message about this...interesting day. He has not returned my call to this day. For that matter, John hasn't called either. Nobody from Aqua Science has. Pretty unbelievable and poor customer service. I'm currently shopping for a new RO system servicing company.
Description of Work
Servicing of my kitchen sink RO system.
Category
water softeners
Cynthia S.
1.0
10/04/2016
Find a different company! We came home to major water damage originating from the RO system they installed. Their insurance company is offering over $5000 less than what it would cost to restore our home to pre-damaged conditions and this company hasn't stepped up to cover. In addition, their insurance company won't respond to any of my questions because I am not "their insured" and they won't accept any estimates from anyone but their own estimator. Their insurance company does NOT negotiate and does not accept estimates. They only pay a depreciated value not replacement costs, therefore it does not protect the customer. Aqua Science should be working with their insurance company (not me) and they should cover all costs to restore our home, but no such luck yet. Of course, they could do something to take care of their customers, but they obviously choose not to. Move along and use a different company that makes sure the customer is taken care of no matter what. I am filing a complaint with the ROC now. Hopefully, they will step up and do what's right in the end. We shouldn't be out the money when they caused the problem. FYI this company works under several names: Aqua Science, Costless Water Systems, AZ Water Rentals and J&D Resources.
Description of Work
RO System Installation
Category
plumbing
Vince M.
2.0
01/21/2016
Service man came on time and quickly diagnosed the problem as the valve system was not working properly. He replaced 6 or 7 rubber valves which were, on average, 1 inch by 1 inch. Watched him do all the work and the unit did start working. My beef: $350 for 6 or 7 tiny rubber gaskets/valves... are you kidding me. Their cost had to be no more than $25. Is the unit fixed, yes, for the time being. Do I feel like we were ripped off, yes. Maybe that standard pricing, but I don't think so. Service tech also mentioned we were close to needing a new unit. Ours is 10-12 years old so I don't doubt it. I will look long and hard for a new company before purchasing a unit from Aqua Science.
Description of Work
Inspected unit because brine tank was not emptying.
Category
plumbing, water softeners

Service Provider Response

I am sorry you feel like you were ripped off. According to our records your total was $317.10 for the service. The price for rebuilding your valve was $242.10, the additional $75 was the trip charge and diagnosis fee. It may seem like you paid $242.10 for a few pieces of rubber however you also paid for our technician's time and expertise as well as our assuming liability for anything bad that may happen related to the work we did on your valve for thirty days. After reviewing the details of the job it does look like this was a relatively fast and simple valve rebuild compared to most of the rebuilds we do so I will be filing to get you a refund for the $75 trip/diagnosis fee. You should see that come back to you sometime in the next week or so depending on your method of payment. Thanks for taking the time to tell us about your experience. Please let me know if you have any questions. -Joshua Bons, Aqua Science Customer Care
Robert B.
3.0
11/10/2015
They tried to sell me a new hot water heater. They need to make sure we really need that. They left the area neat and clean.
Description of Work
They did the hot water heater.
Category
water heater repair

Service Provider Response

Thanks for taking the time to tell us about your experience. Are you dissatisfied with the level of service you received? What could we have done better to improve your experience? Thank you, -Joshua Bons, Aqua Science Customer Care
Gary A.
1.0
08/17/2015
Although Aqua Science is on Angie?s List, I am very disappointed with their service. I first utilized Aqua Science to repair my mister system in 2013 and paid them $4,000. In order to maintain this system, Ihave since utilized their services to close the mister system in the fall ($115) and open system in the spring ($115). The mister system worked perfectly when Aqua Science closed the system in October 2014. I called for their opening service in April 2015. My problem started with the technician sent from Aqua Science to perform the opening in April 2015. Tech #1 from Aqua Science tried for over an hour but could not get the system working -- no water would come out of system. He stated that he had not worked on four zone systems and could not figure this out. Tech #1 stated he would have to call the service department and request a more experienced Tech be sent out which he would handle. That did not happen. I had to call the Service Department and explain the issues and asked for more experienced service technician to be sent out. I have initiated all contact with Aqua Science; and when I ask to speak with a manager they are never available and they never return requested call back. Tech #2 arrived in May and spent and hour and found that a solenoid was now burnt out (a $450 part) for zone one and I would have to talk to management. I asked that he get the other zones 2, 3 and 4 running. He tried and said there wasn?t any water coming out of the system for those zones either. He did not know why but would shut the system down so other solenoids would not burn up. He stated he would talk to ?service management?. Well, a few more weeks passed and no one called me back and I had to again call repeating the whole story and ask for the ?most experienced? Service Technician that Aqua Science had to be sent out to figure what was going on. Again, everything worked perfectly when Aqua Science closed the system. Now, Tech #3 was familiar to me, because he had worked on my system in 2013. I stayed with Tech #3 as he tried to search out the problem, whether it?s with water shut off valves, break in the lines, clogged filter, etc, etc. After 30 minutes I heard, ?I cannot believe this? Tech #1 when opening the system had REVERSED the water in and water out lines to the pump. Tech #3 stated ??this is not your problem this is ours?. Tech #3 said he would handle and order the new solenoid that had burnt out because of their error and come out and install it. Also, I would not have to call and reschedule -- he would do it when the part arrived and just install it! I called the Service Department in July and was told the part was not in and I should call Customer Service in a few weeks to follow-up. Of course when I did that they did not know anything, so again I started the verbal summary again and asked Aqua Science to look at their service records and to talk to Tech #3. To my surprise, I did get my first call back from Customer Service and was told Tech #3 was on Holiday and they would have to wait to talk to him and reschedule. At that time, I did request that Tech #3 be sent out to install the new solenoid. My second call ever from Aqua Science regarding this problem was again from Customer Service who indicated Tech #3 was doing new mister installs and someone else would come out. When Tech #4 arrived, he asked for $451.00 before he would repair and replace the solenoid. He did not have any background info and stated I would have to talk to their Service Department. Enough is enough. I would appreciate any assistance in having whomever is running Aqua Science look at all this and resolve this issue. THIS CLEARLY HAS BEEN THEIR FAULT. While I had previously been satisfied with Aqua Science?s work, they seemed to have grown too fast; lacking experienced technicians and having no one empowered or committed to resolve customer issues.
Description of Work
They were hired to open and restart my misting system in April 2015 that they had closed in October 2014. The Tech that they sent out reversed the water in and out lines to the system and eventually burnd out the solenoid and could not start any of the other zones. Aqua Science now wants me to pay $451.00 to replace part that their technician caused to fail.
Category
misting systems

Service Provider Response

[Member name removed], I am sorry your experience with us has been so negative. I will look into the experience you outlined here and pass the information on to the correct managers. This process may take a day or two but someone should be in contact with you this week. Thanks for taking the time to tell us about your experience. Joshua Bons, Aqua Science Customer Care
Doris H.
5.0
05/21/2015
Excellent! Everyone was professional, courteous, conscientious and responsive. Misters look and work great! We already had a mister pump from a previous mister line, so work only included installing the poles and mister lines. Chris did a fantastic job and was a delight to deal with. Highly recommend Aqua Science to anyone looking to install a mister system.
Description of Work
Installed 2 poles with mister lines going attached to each pole and house.
Category
water softeners, misting systems
Helene G.
1.0
05/04/2015
On 4-27-15 they installed a new water softener. They had done service on the old one two weeks before and then we had dirty water in sinks and toilets because of leaking carbon. On Tuesday, 4-28 we found soaked carpeting in back bedroom. They clain a woman by the name of Kin Mumback is the only one who handles claims. On Friday, May 1 she claimed she had no one to do water extraction and restoration. She offered to pay my company to remove the water but has refused to talk to them for authorization. Neither Kim Mumback (claims) or Derrick St Jacque (?) owner are returning calls or answering their phones. Contractor Licensing complaint next!
Description of Work
DO NOT USE THIS COMPANY!!!!!! Installed new Water Softener
Category
plumbing, water softeners
Philip L.
4.0
06/17/2014
While the new system was installed properly, we had a number of problems due to really poor communication: 1. We had requested that our Instant-Hot be reinstalled at the time the new system was installed. This was not communicated to the technician performing the work, and he was not prepared to install the Instant-Hot. 2. The new system came with a faucet for the filtered water. We had a previous faucet installed which we wanted to re-use. There was some confusion on the part of the technician about this. 3. We had provided a credit card to the Aqua Science office to cover the costs of the work. This was not communicated to the technician, who had to get the credit card number from my 93 year old legally blind mother and call it into the office. 4. When the technician left, he did not inform my mother that the reverse osmosis tank would require some hours to fill up. My mother thought the system was not working, and it took some phone calls to Aqua Science to determine that she needed to wait until the tank was full before it would work. Given the problems we had with this installation, we had called the Aqua Science office and asked to talk to a supervisor. We were promised a callback. To date, we have heard NOTHING.
Description of Work
Installed a new reverse osmosis water filtering system.
Category
plumbing, water softeners
Greg G.
5.0
01/11/2014
After finding out that Aqua Science has a relationship with Costco to install the RO systems that Costco sells, I thought I would call them to see if they could install the soft water system I purchased at Costco. I had already made multiple phone calls to other companies before I called Aqua Science, and every one of them had a higher price or they were not willing to quote the job without coming to the home. Several of them wanted to charge me to even come out and quote the job. I called Aqua Science 9:00AM and spoke to David and explained what I needed, and David was extremely helpful, professional, and friendly, and David informed me that I would get a discount on the installation because I purchased the system from Costco. David said he might be able to get someone out the same day and he said he would call an installer that was in my area and call me right back. As promised, David called me back to let me know he had a very experienced installer available for later that day and quoted a price of $199 because I already had a soft water loop and drain installed in the home. The installer (Jeff) called in advance to let me know when he would be there, and Jeff arrived at the time promised. Jeff was extremely professional and skilled at what he does, and he installed the system and proceeded to test it for leaks at each connection point. Jeff also took the time to explain the controls and programming before he cleaned up the work area and thanked me for my business. I am extremely satisfied with the experience I had with Aqua Science, and I will DEFINITELY recommend them to family, friends, and real estate clients.
Description of Work
Installed new water softener system that I purchased from Costco
Category
water softeners
Elizabeth S.
3.0
11/15/2013
Changed filters to R/O system and inspected installation of whole house system. Technician was well versed with this service and professional.
Description of Work
.
Category
water heater repair
Lynn M.
1.0
08/07/2013
Because the previous owner of this house used AQUA SCIENCE, I continued using them. The softener that came with the house was old and finally broke, and we were having problems with the RO system, so we decided to replace both. A little over two weeks later, the line to our RO system was leaking. I called Aqua Science, and the gentleman, I use that word loosely, in the service department was more interested in blaming my plumbing and me than fixing the problem. It had to be my pipes or my fault. He did eventually set up an appointment for them to come out and fix their quality? work, but he made it clear that it was going to cost me $57 dollars. They apparently only guarantee their craftsmenship will work for 30 days, but since it had only made it a little over two weeks before breaking, they had to take a look at it. I have never dealt with a company before where I purchased something and had it installed, and instead of being apologetic for it breaking so quickly, AQUA SCIENCE takes the stance that the customer is at fault. My recommendation: use anyone else. AQUA SCIENCE is only interested in selling faulty products and blaming their customers. While previously, I had been satisfied with their work, I will never deal with this company again. BUYERS BEWARE! I never came back on to finish this review. After the guy on the phone threatened me that I would have to pay for them coming out because the leak had to be my fault, the Aqua Science serviceman came and fixed the problem. The first Aqua Science serviceman had installed the RO system improperly and that was what caused the leak. Aqua Science fixed the problem, and I did not pay a thing because I was right. It was their fault, not mine. I would still not recommend this company because clearly they do not stand behind their own work. You have to fight them to get them to make it right.
Description of Work
Replace our old water softener and RO system
Category
water softeners
John and Martha N.
5.0
02/28/2013
Replaced a leaky salt/brine tank. Checked both Clack Valve's and made sure everything was working O.K. I am very happy with everything. Thank you Leticia and Sammy. Your Great!
Description of Work
Replaced a leaky salt/brine tank. Checked both Clack Valve's and made sure everything was working O.K. I am very happy with everything. Thank you Leticia and Sammy. Your Great!
Category
plumbing, water softeners
John and Martha N.
5.0
02/13/2013
I called them and let them know I purchased a water softener a few years ago. They looked up my water softener and got a new one for me. The water softener was damaged by another company who did work for me at my home. Latisha at the office coordinated the replacement for me and she was great. She informed me they will work with the company who damaged my tank and it would not cost me personally anything upfront. Sammy came out. He has worked on my water softener a few times. He is very good to work with. The estimate was $420.00 and it wound up costing $380.00. I am very happy with the company and very happy with Sammy he is great to work with.
Description of Work
Replaced Salt Brine Tank
Category
water softeners
Arleen H.
1.0
01/02/2013
They did not tighten one of the canisters and I left for two weeks. When I came back I had flooding in my home. They came right away to take care of the canister. They installed something that will shut the system off, if something like that were to occur. They took responsibility and my insurance company is working on receiving payment.
Description of Work
They service our reverse osmosis system. They put new filters in.
Category
water softeners
Wes B.
2.0
09/19/2012
The Tech started to perform a backwash but found our system not working. I had used this company last year after moving in the house to replace the filters and had good service. This time however, after the tech declared our system had failed, he offered the company replacement and then said that he had a friend that could do it for less. When I came home and inspected the work, I found the cover still off our system, and nothing put back to orignal condition. Poor service, unprofessional, I cannot recomend this company and will never use their service again.
Description of Work
Change the filters on our Reverse Osmosis system, and service our water softener system. The original plan was to perform a backwash of the soft water system.
Category
water softeners
SANDRA M.
5.0
06/15/2012
Nice friendly repairman who was on time and explained the problem clearly. He replaced a valve and reattached some pipes, added a different on/off switch.
Description of Work
Service charge and valve replacement for solar pool heater/pump.
Category
solar panels
George T.
1.0
03/05/2012
They offered a $77 check up on your system. Ours wasn't working so they sent someone out, they said the power supply was bad and we needed a new water softener for $1400. When he left I found out he was checking the power supply to my alarm system. So I traced the wire from the water softener and found it wasn't plugged in, so I plugged it in and now it's working. I called the technician, not to get him in trouble, but to see if he would come out and tell me how it's supposed to be set up and what it's supposed to do. He never responded, so I called the company and they told me they'd send someone out. I told them I didn't think I should pay for it. They sent a guy out who told me he didn't know anything about water softeners. He said I needed a new injector valve, I went online and found that you can clean the injector valve. I did that but it's still not working properly. So, I got nothing for my $75 and it's still not working like it should. I was going to call them back one more time, but I don't know. I would have thought they would send one of their best guys.
Description of Work
I have used Aqua Science twice.
Category
plumbing, water softeners
Antonio P.
5.0
08/04/2011
I am a very picky consumer and they are one of the best companies I've ever worked with. They're inexpensive compared to national brands, at times less than half. They are extremely professional and courteous in person and over the phone. I've called them several times and they always take care of me. I asked them to call before they came and they always did. Their salesmen, Larry Shimmel was extremely professional and not in the least bit pushy. I highly recommend them.
Description of Work
They installed a heavy-duty water heater, water softener, and RO system.
Category
plumbing, water heater repair, water softeners

    Other local Pros in your area

    Elite Rooter

    Our mission is to be a provider that brings back the personal touch with our customers. We will build a relationship that will last a lifetime after you see our quality work. As a locally owned and operated business we feel invested in our clients and constantly strive for customer satisfaction. We won't leave until the job is done right! Call or click to schedule an estimate today!  

    Angi Certified

    Day & Night Air Conditioning Heating & Plumbing

    Day & Night is a full-service Air Conditioning, Heating & Plumbing company in Phoenix, AZ. We have earned an A+ rating with the Better Business Bureau & Torch Award for Ethics. Something we work very hard everyday to keep. We believe the main reason we've been in continuous operation since 1978, is because we treat our customers like family. If your air conditioner or plumbing system is in need of repair or service, give us a call to find out how a customer should be treated. We offer a best price guarantee and have multiple financing options. We offer both Senior Citizen & Military discount. Call for details, we are standing by!  

    Angi Certified

    Offers Coupon

    Lawson Family Plumbing Inc

    Lawson Family Plumbing is an experienced family plumbing company that prides itself on high-quality craftsmanship and customer satisfaction. We offer honest, reliable, forthcoming service and a 100% guarantee on all estimates quoted, all products used, and all work performed. With Lawson Family Plumbing, there is no job too large and the work is done right the first time, every time. Plumbing problems can be inconvenient and stressful. Left untreated, small problems can turn in to big, messy problems. Let the professionals at Lawson Family Plumbing keep you from worrying about your plumbing needs. Not only can we handle small problems such as broken garbage disposals and leaky faucets, but we also offer water heater replacements, water heater repair and service, water softener installations, slab leak repairs/reroutes, house repipes and much, much more.  

    Angi Certified

    Offers Coupon

    Bonded
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    General Information
    Free Estimates
    No
    Eco-Friendly Accreditations
    No
    Payment Options
    Check, Visa, MasterCard, American Express, Discover, Financing Available
    Senior Discount
    10%
    Warranties
    No

    Services Offered

    Plumbing, Water Heaters, Water Softeners & Misting Systems.

    Services Not Offered

    Ask for details

    Frequently Asked Questions & Answers about Aqua Science

    How is Aqua Science overall rated?

    Aqua Science is currently rated 3.7 overall out of 5.

    What days are Aqua Science open?

    Aqua Science is open:

    Monday: 8:00 AM - 5:00 PM

    Tuesday: 8:00 AM - 5:00 PM

    Wednesday: 8:00 AM - 5:00 PM

    Thursday: 8:00 AM - 5:00 PM

    Friday: 8:00 AM - 5:00 PM

    Saturday: 8:00 AM - 5:00 PM

    What payment options does Aqua Science provide

    Aqua Science accepts the following forms of payment: Check, Visa, MasterCard, American Express, Discover, Financing Available

    Does Aqua Science offer free estimates?

    No, Aqua Science does not offer free project estimates.

    Does Aqua Science offer eco-friendly accreditations?

    No, Aqua Science does not offer eco-friendly accreditations.

    Does Aqua Science offer a senior discount?

    No, Aqua Science does not offer a senior discount.

    Are warranties offered by Aqua Science?

    No, Aqua Science does not offer warranties.

    What services does Aqua Science offer?

    Aqua Science offers the following services: Plumbing, Water Heaters, Water Softeners & Misting Systems.