Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

Move It Now - Akron Canton & Medina

Founded 2009 • With Angi since January 2013

4.6

(353) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

1749 Main St

Cuyahoga Falls, OH 44221

Description

From studio apartments to dream homes or commercial offices, Move It Now is your relocation expert. When you come to us, you can rely on our service and experience to meet your needs. Move It Now has what you need, a truck that's right for the job and professional movers who will make sure your move is trouble-free. All of our employees are trained, insured and bonded. We treat your belongings the way we treat you, with respect....

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
5.0

11/29/2021


William M.

We booked them a month in advance and they were very responsive to all our inquiries. Thomas and Blake showed up day of and did a great job. We moved a 2 bed, 2 bath apartment an hour and a half away in about 5 hours. Would hire them again in a heartbeat.

Description of Work
Moving to a new city

Category moving companies

5.0

09/30/2021


Elissa S.

I have utilized Canton Move It Now for 3 moves and each move was excellent. TC, BB, and BP assisted me with my recent move and was kind, prompt, and courteous.

Description of Work
I moved households.

Category moving companies

5.0

09/27/2021


J M C.

Superb! I don’t know how you find employees like Tom and Matt today. They were punctual courteous friendly and very professional. They never stopped working, and never even took a break. I would definitely hire again! This company and these two employees deserve 10 stars!

Description of Work
Move furniture from 1 condo to another

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review. We appreciate your business!!

5.0

09/03/2021


Mark A.

This team (TC and BB) and company did an excellent job moving my household goods from Ohio to NC. They move everything from one 2nd floor apartment to another 2nd floor apartment (no elevator) with a great attitude. They were efficient, organized, fast, and very careful. What more can you ask for….Thank you team for making this move so smooth.

Description of Work
Moving Services

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review. Enjoy your new home!

5.0

05/17/2021


Kathleen O.

Jason and Toby were great - Mike also helped on the front end and was great. The guys were on time, worked hard and got the job done! We were very pleased and would use the company again. Our bill actually ended up being $104 lower than expected which was a nice surprise.

Description of Work
We needed our 2 BR apartment furnishings moved

Category moving companies

5.0

03/09/2021


Stacey B.

They were the affordable and best option for our small job. They were kind and considerate. Everything went great.

Description of Work
We moved an upright piano.

Category moving companies, piano moving

5.0

02/09/2021


Bob S.

We needed to have a queen-sized bed moved from our second story to the curb, and a king-sized bed moved from another address to the second story here and assembled. Tavar and Brandon were excellent! They showed up on time; worked efficiently throughout; listened to our requests and suggestions; and were patient, kind, and friendly through all of it. We were very happy with their service, and we recommend Move It Now, Tavar, and Brandon highly!

Description of Work
Remove one bed and move in another bed from another address

Category moving companies

Service Provider Response

We appreciate you taking the time to leave our company a great review. Enjoy your new home.

5.0

12/31/2020


Kathleen E.

AWESOME experience. Moved me like FAMILY !!! used love care respect funny precision placement of furniture. will use next time.

Description of Work
Moved 3 BR across town.

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review! Enjoy your new home.

5.0

12/30/2020


melinda H.

Start to finish this was by far the best moving experience we have ever had. The team was helpful in scheduling the move and answered all of my questions. On the day of the move Josh and Coy showed up right on time and got to work. The best part was how carefully they handled our furniture. We have had many experiences in the past where movers damaged both the furniture and the walls in the house but not this time. Josh and Coy showed the same amount of care that you would use with your own belongings. I would highly recommend this company for future moves.

Description of Work
moving from home to apartment

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you so much for the great review! Enjoy your new home!

5.0

03/21/2020


desiree B.

Everything went wonderfully!! The guys were super friendly and able to get everything done and the allotted time (one day) and believe me there was a lot of stuff. It took two trips with two trucks and six guys. They were also able to fit everything in the two storage units that I rented which saved me money from having to buy a third. They had to really stack it in there to make it all fit. The best part was that the end price was under the quote they gave me. I used the move it now in the North Canton location. I only have their initials but the crew members were JA, MA, TS, TD, JH and TB. I will definitely be using them in the future. Thanks Guys!!

Description of Work
Moved my home to a storage unit

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review. Enjoy your new home!

5.0

02/21/2020


Jennifer M.

The guys (TS, TD, & KH) were on time, fast, and courtous. They took great care with my items and put everything in place where I wanted things. I would diffently hire again. Worth the money for sure!

Description of Work
moving from residential to another residential

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review!!

5.0

11/03/2019


Kim J.

It went great, Zach and Kyle did an excellent job, very courteous and professional! Highly recommend!

Description of Work
Move to a new home

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review. Enjoy your new home.

5.0

10/26/2019


Larry K.

Can't say enough good about the team that moved us. They were on time, very courteous and were extremely careful with our belongings and the house.

Description of Work
Whole house move

Category moving companies

Service Provider Response

[Member Name Removed], We appreciate you taking the time to leave our company a great review. Enjoy your new home.

1.0

09/04/2019


Sami P.

July 29th: Move Day Movers arrive at 9:30AM named Sharif and Frank We had a move from our apartment to a house. Two stops in between , the first being my mother’s house across the street from our final destination for one piece of furniture. The second stop was at my fiance’s house a mile down the road to get two items (a table w/ chairs and a hutch). Initially both men were relatively friendly. However during the move my fiance and I noticed them moving VERY slowly. Both men asked at two separate instances to use the restroom. (no big deal, that’s fine). Then later they both asked to wash their hands in the bathroom (again no big deal, but at this point it was becoming very obvious they were trying to take their time). We also noted that they did not put any kind of protection on our furniture such as padding or bands around drawers. They then head over to my mother’s house to pick up one piece of furniture. Once they pick that up, they go over to my fiance’s parent’s house to pick up a kitchen table/chairs and a china hutch. At this time it was about noon. The movers stated that they were going to take a lunch break but that we wouldn’t be charged for it. (Mind you they had only been working for 2.5 hours). They then proceed to drive to Wendy’s WITH MY FURNITURE IN THE TRUCK. When the movers arrive at the final destination of my home (45 minutes later), they began unloading things. It is then that my mother pointed out that there was shattered glass on the ground of the truck. My fiance’s mother then begins crying stating they broke the hutch (that has been in their family for 150 years and was still in mint condition). Sharif then shrugs his shoulders and says “yeah, I know. We’ll file a report”, and WALKS AWAY. NO apology. When we go to investigate the damage we see that they had stacked the two piece hutch on top of itself. So the bottom of the hutch had the top piece with glass in it stacked on it. Not only was the glass shattered, the intricate wood detailing was obliterated. It became obvious that the top of the hutch had fallen over during their travels (remember that Wendy’s trip?) When asked about it they stated that it had been loaded correctly but the straps on the truck broke. Still no apology. It was then that we saw them bringing furniture in and running into basically all the walls in the home . We had dents in our walls and mouldings as well as scrapes on many walls. When we asked the movers about this, they rudely stated that “they didn’t do that” and that “it was already there”. We watched them move in our dressers that they had not banded the drawers on, allowing the drawers to fly out and hit our walls as they moved. At this point it was almost 2:30PM and it was time to pay for this “service”. My fiance’s father asked to have the movers call their manager because we did not want to pay for services where not only things were majorly damaged but where we were also treated like dirt under their shoes. It was then that the manager began reprimanding him telling him we must pay in order to have our furniture fixed. They filled out the damage report with only the damaged glass, nothing about the shattered wood and wall damages. We then had to add those ourselves. We finally paid and scheduled a date for them to come out and evaluate the damages. A few days later Keith (general manager) and Schuylar arrive at my home to evaluate the damages. My mother and my fiance's father were there with me. They entered my home, hardly even saying hello. It became very clear that Keith was not happy to be there. Schuylar remained respectful the entire time. As they evaluated damages I attempted to begin telling Keith about our move experience, where he began blowing me off, not wanting to hear about anything but the hutch. At this time my mother begins asking about a refund because she did not feel I should have to pay full price for the service that I received. That’s when things became interesting. Keith begins raising his voice, stating that he “brought the check with him” and was “going to give it back” . My mother then told him he needed to watch his tone because he was being very rude and that the review for our experience was only getting worse and worse. At this point Keith STOMPED and LUNGED at us SCREAMING saying “You have got to be kidding me! Why would I fix your hutch if you’re just going to turn around and trash my company??” (Mind you, I paid for the insurance plan, so I am entitled to this). I wish I was kidding when I say he stomped around my home, making not only myself, but my mother feel unsafe. He then stated that the men never took the lunch break off of the bill like they were supposed to, so he refunded me $50 and made me make a new check out to them. (So no real refund of any kind was given even though he said he was giving me one). He continued yelling at me saying “At least give me a chance to fix this before you go and bash my company!” So that is what I did. I allowed them to take this antique hutch to be “fixed”. Wednesday August 21st-- We were scheduled to have our hutch returned to us. 15 Minutes before the hutch was due to arrive, I receive a call from Keith stating that he would not be able to return the hutch because he did not have a truck to deliver it in. Inconvenience, but I said ok and rescheduled for the following day. Thursday August 22nd- Hutch is delivered. I personally was at work, my fiance was there for the delivery. They told my fiance that the glaze on the glass would need to harden for a few days and not to open the doors until it was dry. I arrive home from work to a hutch that looked super glued back together. The pieces where it had been split apart were still clearly visible. The glass was repaired but the glaze was completely wet. Wednesday August 28th-- Glaze on the hutch is still completely pliable, not nearly dry, just as wet as it was a week ago. Contacted Keith regarding this. He states that it would take a couple weeks to dry. Schuylar had informed me that the glaze had been applied 4 days prior to it being delivered. So that means it had been almost 2 weeks at this point. I also asked why they moved it before it was dry, considering that could cause it to break, but he had no response to that. He said he would call me back after talking to the glass company they used. Thursday August 29th-- Received a return phone call from Keith stating that the “hutch is fixed. We moved it when the glaze was wet because we were told you wanted it back as soon as possible”. (I wanted it back fixed….so not sure why they would move it and risk the glass being damaged once again) He then stated that he wanted to take the door back to the glass company to look at it. I told him I did not want to give them it back because I had given them a chance to fix it, which they did not. I then asked if I could be given the monetary amount of my damage insurance so that I could have it completed myself. I then hear someone yelling in the background saying “I don’t know what she wants us to do about it”. Keith then says “hold on” and suddenly another man picks up the phone rudely stating “Hi . I’m Ken the owner.” . I re-explain what I had just told Keith to which I am then yelled at by Ken being told I am unreasonable and not willing to let them fix it. He states “We’re human. Let us fix it!” I told him I had given them that chance and it was not fixed and that I simply wanted the money to have it fixed myself. He then begins yelling even more saying “OH So that’s what this is about! You want money! You aren’t getting any money!” . At this point I tell him that I can’t believe he is speaking to a customer this way and not to yell at me because I am the customer. He then raises his voice even further. I cursed “three times” as he will point out. (Wouldn’t you if you had been being screamed at over the phone about something valuable that was being mistreated?). I tell him that his company will be reported to the BBB to which he yells “And we will respond how unreasonable of a customer you are!” I then bring up the move and how terribly we had been treated by the movers and what had happened. He then yells at me saying that he “doesn’t care about that. This is about the hutch”. So the owner of the company doesn;t care about his poor customer service. He then states, “I have known Keith for over 8 years and I know he would never act that way” ...Well Ken, he did. I asked him for a corporate number to which he screamed “I AM CORPORATE!”. He then says “It’s not like we knocked over an urn of ashes, it’s just a hutch” . He then states that the hutch had damages on it already before the move (which I have picture proof is not true. ) At this point I begin crying. This is a hutch that has been in the family for so long and he is acting this way. He then yells at me to go find my own people to fix it and send him the bill and have those people call him. At this point I am just so shaken that I am crying so hard I can hardly speak. He then hangs up on me. So….I guess I am unreasonable for wanting to be treated with just a little respect from people I paid to do a job that was so terrible a child could have done a better job? I allowed them a chance to repair the damaged goods, and according to my contract I am entitled to reimbursement at this point. Will be attempting to contact one last time regarding our signed agreement. From the reviews I have read, it seems they always have a come back answer for everything. I even read a review where they accused a customer of lying saying they “listened to the recorded line” and that no one yelled at the customer. Well Ken, please listen to our recorded line because I assure you, I was spoken to with such disrespect that you should be ashamed of yourself. Update: Been attempting to get a hold of Ken for 4 days now, no response.

Description of Work
Move from Apartment to House

Category moving companies

Service Provider Response

Dear Ms. [Member Name Removed] We truly apologize for the damage to your hutch. We take full responsibility for the damage that occurred during the move and have utilized a glass repair company to expertly and delicately replace the glass. We were very delighted your fiancé was extremely pleased with the result when we returned the hutch and that the repair was better than he had expected. If your fiancé would like to contact us further concerning the hutch, we would be happy to work with him. We strive to have our customers' moving experience go as smoothly and stress-free as possible. We sincerely regret this did not occur during your move. We appreciate the opportunity your family gave us to repair the hutch, and we wish you and your family the best in your new home. Kindest Regards Move It Now

5.0

08/08/2019


Mary Beth H.

Very well. Professional crews each time. Reasonably priced. I would highly recommend them!

Description of Work
Multiple Residential Moves

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review! We are so glad we exceeded your expectations! Enjoy your new home.

5.0

07/05/2019


Judith Ann W.

The move went great. The 2 men, Trevon and Eric moved us with a hitch. They were very friendly and professional and hard working. This is the second time we have used Move It Now from Akron and I have recommended them to several people who were satisfied with them and will continue to recommend them.

Description of Work
I needed moving my apartment to storage since we were going on an extended trip

Category moving companies, storage units

Service Provider Response

Thank you for taking the time to leave our company with a great review. We are so glad we exceeded your expectations! Enjoy your new home.

1.0

04/21/2019


Melissa B.

I have used this company 4 times in the past 4 years. The first 3 times I used the Canton team and was VERY impressed. The staff was great and they did a great job. This time around, I used the Akron team. I did have more items than expected and they did accommodate by sending a second truck at a minutes notice, however, I told them "EVERYTHING HAS TO GO". They kept asking "what about this & what about that"? I would repeat "Yes, EVERYTHING HAS TO BE OUT". One of the movers also was stopping to talk a lot when I was being charged close to $120.00 an hour. In the end, including tips. I paid close to $900.00 for the move. Though the guy was nice, we didnt need to hear about his personal life. We were informed that he was molested as a child and that he is homeless and living in a hotel. While I was signing paperwork the last guy did the final walk through making sure they got everything when they were finished. He came back to us and said "I just did the final walk through. We got everything". Trusting his word, I didnt go double check and I signed off that they were complete. We drive to storage and they dropped everything off. When I went back to the house to do the final cleaning. I found that they left 2 patio tables and 2 palm trees on my patio. I dont have a truck so I dont have any way to get these big items. I called to let them know about it and was told that I would get a call back. Needless to say I never got a call back! I still have to move into my new house at the end of May. I will NOT be using this company for my next move. Unfortunately they are definitely NOT as good as they once were and DEFINITELY NOT worth close to $1000.00!!!!!

Description of Work
Moving items into a POD and to storage

Category moving companies

Service Provider Response

[Member Name Removed], As we discussed on the other site you left a review. We apologized for the discussion our employee had with your dad on move day. We did send out last minute a crew to cover the over flow if items that would not go into the 16' pod you ordered. You said the crew worked hard and were polite/nice. In a later meeting here with both crew's it was discussed that items were being loaded into your vehicle, dad's vehicle, pod and over flow into our truck. As best I can tell this is where all the questions came from "does this go". We apologized and offered to come out at no expense on Easter to get the 2 plants and the table off the back porch. Again we are sorry for the experience at $725 for your move. I would be happy to refund you the $160 tip you gave the crew of 4 to split. Ken Slama

5.0

04/11/2019


Troy D.

Very quick response, scheduled same day, was there within an hour, professional service and took great care of my piano, lowest price of three other companies. Was very happy and would hire again!

Description of Work
Moved a piano

Category piano moving

Service Provider Response

Thank you for the opportunity to handle your piano moving needs.

5.0

03/04/2019


Joseph L.

The team called before they arrived. The team was prompt on arrival. The team were very professional and handled the move professional. Ihighly recommend them. I will definitely use again.

Description of Work
They moved a new treadmill from the garage to the basement

Category moving companies

Service Provider Response

Enjoy the treadmill and thank you for choosing Move It Now!

5.0

03/01/2019


Daniel W.

Great guys were very professional, polite, and even loaded extra stuff up in their truck that I had previously planned to shuttle over in my car.

Description of Work
moving house

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review! Enjoy your new home.

5.0

11/13/2018


Diane M.

Beyond Excellent! The team was so professional and on point from beginning to end. I am not a review person but would highly recommend using them. Look no further for a competent and qualified moving service. Kyle and Tom were EXCELLENT!

Description of Work
Office Move

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the wonderful review. We appreciate your taking the time to review our company and crew. We are so glad we exceeded your expectations! Enjoy your new home.

5.0

11/05/2018


Andrea Z.

I have used them twice and was pleased both times.

Description of Work
Moving furniture and piano

Category moving companies, piano moving

Service Provider Response

Thank you for the review. We appreciate you being a repeat customer. Enjoy your new home.

5.0

10/11/2018


Kimberly B.

The young men were careful and concerned about moving all of my items. They were willing to try to get the larger items to where I needed them. I would recommend Move It Now Again!

Description of Work
Moving from one location to another

Category moving companies

Service Provider Response

Thank you for the great review. Enjoy your new home.

5.0

09/28/2018


Dave F.

Extremely well. It was a double move. Majority of furniture was moved to an apartment, the balance was placed in a storage unit approximately 3 miles from the apartment. The furniture was placed in the van so the apartment could be set up first, then the storage unit. It went without a hitch. Would certainly use again.

Description of Work
Moved from home to apartment.

Category moving companies, storage units

Service Provider Response

Thank you for the great review. We appreciate your business.

4.0

08/27/2018


Robert G.

Move It Now helped us out in a pinch and fit us into their schedule at fairly late notice for a big move (from our 4,500 sf house in Akron) to a high-rise condo near Daytona Beach. Schuyler Martin was our point of contact and he was responsive and hard working. The entire team worked hard and fast. Perhaps not as sophisticated as some of the higher-end movers, but less expensive and they did a good job overall. They safely moved a number of breakable items -- large mirrors, 64" plasma TV, glass tables, etc. -- and all arrived in one piece. I'd consider using Move It Now Akron again, if needed.

Description of Work
Move house from Ohio to Florida

Category moving companies

    Other local Pros in your area

    Toonz and A Vet

    We are Toonz and A Vet. We are two best friends that bought a box truck!! Toonz is a character always making people laugh and the vet is a veteran of the Afghanistan war!! We would like to help you today!! Weather it is with moving one piece or a whole house let us help you!! Email toonz.thevet2@gmail.com with any questions, comments, or concerns!!  

    Move for Less LLC

    Move 4 Less LLC. is a reliable, fully licensed and insured full service moving company serving Cleveland and Northeast Ohio. We remain committed to excellence through superior customer service and our selective hiring process. At Move 4 Less LLC., we understand that moving time can be stressful. That's why we make moving both affordable and hassle free with our up front pricing guarantee. Licensed and Insured We Will Beat Any Competitors Price, and Beat Your Expectations! Reliable - Affordable - Professional #1 in Customer Service Free Estimates Professional Packing Last Minute Moving Calls OK Experienced, Professionally Trained Movers Disassembly and Reassembly of Furniture - No Extra Charge  

    Offers by Move for Less LLC on Angi
    Accell One

    We provide our customers with premium quality moving help services for the lowest rates on the market. Call us today for a FREE estimate. We also welcome homeowners to purchase their own truck to help save on cost. We understand how hard moving can be and how your feelings are during this stressful and exciting time. There are so many characteristics involved in a move. Where to start? How to pack? When to begin? All of these doubts and questions are normal when moving but why stress about it? ACCELL ONE SHIPPING is here to make your move easy from start to finish!  

    Offers by Accell One on Angi
    No License Required for Trade
    Bonded
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    General Information
    Free Estimates
    Yes
    Eco-Friendly Accreditations
    No
    Payment Options
    Visa, MasterCard, Discover, Check
    Warranties
    No

    Services Offered

    Moving - Local, Long Distance, Interstate, Boxes, Supplies & Storage.

    Services Not Offered

    Ask for details

    Frequently Asked Questions & Answers about Move It Now - Akron Canton & Medina

    How is Move It Now - Akron Canton & Medina overall rated?

    Move It Now - Akron Canton & Medina is currently rated 4.6 overall out of 5.

    What days are Move It Now - Akron Canton & Medina open?

    Move It Now - Akron Canton & Medina is open:

    Sunday: 8:00 AM - 8:00 PM

    Monday: 8:00 AM - 8:00 AM

    Tuesday: 8:00 AM - 8:00 PM

    Wednesday: 8:00 AM - 8:00 PM

    Thursday: 8:00 AM - 8:00 PM

    Friday: 8:00 AM - 8:00 PM

    Saturday: 8:00 AM - 8:00 PM

    What payment options does Move It Now - Akron Canton & Medina provide

    Move It Now - Akron Canton & Medina accepts the following forms of payment: Visa, MasterCard, Discover, Check

    Does Move It Now - Akron Canton & Medina offer free estimates?

    Yes, Move It Now - Akron Canton & Medina offers free project estimates.

    Does Move It Now - Akron Canton & Medina offer eco-friendly accreditations?

    No, Move It Now - Akron Canton & Medina does not offer eco-friendly accreditations.

    Are warranties offered by Move It Now - Akron Canton & Medina?

    No, Move It Now - Akron Canton & Medina does not offer warranties.

    What services does Move It Now - Akron Canton & Medina offer?

    Move It Now - Akron Canton & Medina offers the following services: Moving - Local, Long Distance, Interstate, Boxes, Supplies & Storage.