Angie's List is now Angi. Learn more

Find top-rated Pros in your area

Enter a zip code and get matched to businesses near you.

COVID-19 Update
We are actively performing full services. We are taking additional precautions to protect our customers.

Sales & installation worldwide

Health & Safety Measures

We complete exterior work only (No need to enter home)
We will wear masks and gloves when we visit your home
We will sanitize the workspace and all areas touched
We offer estimates and quotes using video calling
We accept remote payment
All statements concerning COVID‑19 business operations and essential services are informational only, and are self‑reported and not verified by Angi.

Retractableawnings

Founded 1986 • With Angi since June 2011

4.7

(18) Verified Reviews

Business Details

Phone Number

Address

16300 NW 48th Ave

Hialeah, FL 33014

Description

Retractableawnings.com is a RETRACTABLE awning industry expert hired by architects, landscape architects, exterior/interior designers, builders, and contractors worldwide on a consulting basis. Retractableawnings.com is a specialty fabricator, distributor & installer of all types of exterior RETRACTABLE sun, rain, wind, bug & snow protection systems including but not limited to: ≡ Retractable folding lateral arm awnings ≡ Retractable patio and deck pergola cover systems ≡ Retractable vertical drop arm awnings ≡ Retractable screens ≡ Retractable canopy awnings ≡ Retractable telescopic awnings ≡ Retractable side arm awnings ≡ Retractable freestanding awnings ≡ Retractable louver roof systems ≡ Retractable sail shade systems ≡ Rotating louver roof systems ≡ Electric & motorized awnings In business for 36 years and a Better Business Bureau member for 30 years without a single active complaint on file and an A+ rating. Retractableawnings.com® also maintains an A rating on Angi.com (f/k/a Angieslist). The above ratings are the highest ratings available on both websites. We ship & install worldwide and have a database of installers worldwide at www.awninginstallers.com (owned by Retractableawnings.com®) Memberships Include: ≡ Professional Awnings Manufacturers Association - PAMA ≡ American Institute of Architects - AIA ≡ Allied Member American Society of Landscape Architects - ASLA ≡ Allied member Industrial Fabrics Association International - IFAI ≡ Better Business Bureau - BBB Retractableawnings.com® offers exclusive 3D rendering technology which provides a visual 3D rendering of what our products will look like on a home or commercial building AND our proprietary awning advisor at this link: https://www.retractableawnings.com/choose-your-awning.html Email info@retractableawnings.com or call toll-free in the USA and Canada (866) 438-2964 or outside of the USA and Canada (305) 628-2424 today for information or a quote!...

Verified Reviews

A few reviews for this pro...
2.0

01/17/2021


Jamie K.

1 response ,,, waited a month for a visit and quote. Would not give a discount on price for disabled Vet, or Senior .......... Contacted 2 others.. No response.2,

Description of Work
New Awning on front windows...

Category awnings

Service Provider Response

Hello [Member Name Removed], This review is not for www.retractableawnings.com a/k/a RetractableAwnings.com Inc. RetractableAwnings.com does not provide shop at home sales outside of the South Florida area (our location) and therefore would not have set up a shop at a home appointment in Wisconsin. We do ship worldwide and I am happy to help you upon receipt of digital pictures showing the area/space to be covered along with the dimensions needed (width x projection). Should you wish to send digital pics and the dimensions, you can contact me using this link: https://www.retractableawnings.com/contacts/ Kindly remove this D review ASAP from our profile as it does not apply to our company. Thank you Eric M. Scop V.P. Sales | Digital Marketing https://www.retractableawnings.com
5.0

08/25/2020


JAMI O.

They were nice and helpful with the estimate.

Description of Work
Awning.

Category awnings

Service Provider Response

Ms. [Member Name Removed], Thanks so much for the positive review. It is greatly appreciated. ● Proud to be the #1 rated retractable awning & retractable pergola vendor at https://retractableawningsreviews.com/ ● Retractableawnings.com® owned and operated for 34 years. We ship and install worldwide. ● Better Business Bureau member for 28 years with an A+ rating. The highest rating available. ● Angie’s List member for 8 years with an A rating. The highest rating available. You can see all of our videos on our YouTube channel at the link below. I highly recommend watching the videos (they are only +-1 ½ -3 ½ minutes each) full screen in HD 1080p (1920 x 1080 pixels). The Bioclimatique retractable louver roof, Malatya, Kayseri and Konya retractable pergola videos, being our most recent additions, are available to watch in 4K (4096 x 2160p) https://www.youtube.com/channel/UCwEbGEMV1DqiF99Ca2hzggw/videos Eric M. Scop V.P. Sales | Digital Marketing https://www.retractableawnings.com
5.0

02/28/2020


Landon K.

Being from England I know a high-quality retractable awning when I see one. I moved to Chicago from the UK and decided to install a retractable awning at my house. I looked at many reviews on this website and others and came to the conclusion that a retractable awning from [*** Link removed ***] was the obvious choice. Installed now for 4 1/2 years and have not had a single problem with it and don't expect to. We love it and use it frequently in the spring and summer months. My wife and I have only praise for the gents at Retractableawnings.com and commend them on offering high-quality European products, providing great service and a terrific 25-year non-prorated warranty. Cheerio Landon K.

Description of Work
High quality retractable awning with outstanding warranty

Category awnings

Service Provider Response

LK, RetractableAwnings.com thanks you so much for your outstanding review of our Palermo Plus model retractable awning. We really appreciate the time you took out of your day to write this review. As a reminder, we offer a referral fee to our customers for anyone that makes a purchase from https://www.retractableawnings.com whether it be a retractable folding arm awning, retractable pergola roof, retractable screen, retractable canopy or any of the other high quality European retractable products we offer now or in the future. Cheers and thanks again. RetractableAwnings.com
5.0

06/14/2019


Tom J.

We just completed installing a motorized retractable awning from [*** Link removed ***] and are super pleased with the quality of the build, appearance and customer support.? This Italian-designed, engineered and manufactured awning is assembled and shipped from RetractableAwnings.com Florida plant, so if you need assistance with the install, you should contact a local handyman, carpenter or contractor.? Ours is a Palermo Plus, 16 ft. wide, with an 11 ft.-10 in. projection.? The Internet salesperson, Eric Scop, V.P., really worked with us to understand all the options and get fabric swatches.? We ultimately selected a combination Rain/Sun sensor and Vibration sensor to automatically retract the awning in case of heavy rain or excessive wind.? I spoke with Rocky, their installation expert, for advice on preparing the ledger board to attach the awning to our vinyl sided home, right below the soffit.? His advice was instrumental in making the install go so well.? Further, the awning arrived already programmed to the Soliris transmitter and the motor limit switches were also set.? It shipped in a fiberboard box (this one was about 17 ft long and 1 ft x 1 ft square, weighing over 200 lbs.), which was extremely tough.? The truck driver ignored the box orientation stickers and used a hand truck to move it from the center, rather than two hand trucks, one at each end, per the clear placarding on the box.? Despite this, it arrived in great shape, other than a couple minor paint scratches, which we will fix with touchup paint they are sending at no charge.? While the enclosed wall brackets were different from those described in the installation manual (an improved design), installing them was no problem. An extra bracket was included, which we also installed as this will be a large ?sail? on the side of the house and we want it to stay there. We extend our sincere thanks to the team at RetractableAwnings.com, and for those review sites that accept photographs, we include the following photo.

Description of Work
Retractableawnings.com sold us the custom sized awning to meet our requirements.? The fabric, color, valence and trim were custom selected to meet our design specifications.? It was shipped to our home in NH, and they provided telephone consultations with their expert installer, facilitating our do-it-yourself project.

Category awnings

Service Provider Response

[Member Name Removed], Thanks so much for the order and for the outstanding and thorough review. We really and truly appreciate it! Eric M. Scop V.P. Sales | Digital Marketing Retractableawnings.com Inc. https://www.retractableawnings.com
2.0

08/30/2017


Brenda H.

Was very responsive at first, but when we sent specs for ordering we never heard anything back

Description of Work
Was very responsive at first, but when we sent specs for ordering we never heard anything back

Category awnings

Service Provider Response

Ms. [Member Name Removed], I have reviewed all communication via email for the last 12 months and don't see any communication with a Ms. [Member Name Removed] in Raymond, MS. This review has been filed in error and should be filed on the profile for a different awning company. That being said, I would be more than happy to help Ms. [Member Name Removed] with the specs and information for an order for a retractable awning. Please contact me directly at 866-438-2964 Ext. 1 or 305-628-2424 Ext. 1 so that I may help. I have 31 years experience. Regards and thank you for the opportunity in advance Eric M. Scop V.P. Sales & Digital Marketing Retractableawnings.com Inc. www.retractableawnings.com
5.0

07/12/2017


Barbara G.

They were very professional and cared about the job.

Description of Work
We had a retractable awning replaced in the back of our house.

Category awnings

Service Provider Response

Hi [Member Name Removed], A lot of love and hard work goes into making and installing our retractable awnings. Thank you very much for your kind comment and A rating in all 5 areas :) Retractableawnings
5.0

05/12/2016


A H.

Installing something this large and heavy probably should be done by a professional but I tackled it myself. The installation is fairly straightforward as long as you have something solid to bolt the brackets to. We have been using this awing now for two seasons and I can tell you that it is German Engineering at it finest. Extremely well made and the full cassette Venezia model not only looks sharp but it protects the awning material from the elements which I expect will mean a longer life. We looked at other products before buying this one and nothing comes close to RetractableAwings.com in terms of quality. Remember that you are sitting under this thing so you want it to be safe in any weather. We actually just purchased a second Venezia awing and that is going up now. Eric at RetractableAwings.com has been great to work with and created renderings for us to visualize the awing on the house before we bought it and then stepped me through the purchase process. They also have great technical and parts support should you need it. I would rate them at the very top of their business.

Description of Work
Purchased a 17 foot long fully enclosed Venezia Awing from RetractableAwings.com and installed it myself.

Category awnings

Service Provider Response

Mr. [Member Name Removed], Your comments are greatly appreciated as we really do pride ourselves at Retractableawnings.com on providing outstanding service, delivering the absolute highest quality products in the retractable awning / retractable patio pergola cover and rotating louver system industry and offering the latest and greatest technologies including 3D rendering technology. As [Member Name Removed] reminder we have [Member Name Removed] referral fee program. Please contact me should you need details of our referral program. Best Eric M. Scop V.P. Sales & Digital Marketing
5.0

04/15/2015


Diane D.

Had a handyman install it and he had a couple questions. Got the company on the phone and he walked him through what needed to be done. Great company and great customer service. Took me a long time to decide what awning I wanted. They were very understanding and sent every sample I requested with no questions as to when am I going to finally decide.

Description of Work
This is a measure your own and install your own awning company since we are in Alaska. They could not jave been more helpful. The awning gives the back deck a whole new look. I'm surprised how much i like it

Category awnings

Service Provider Response

Ms D: A heartfelt thank you for the positive Angie's List A rating in every single category. If I can personally be of service to you in the future, please don't hesitate to call me personally toll free at (866) 438-2964 Ext. 1 Eric Scop V.P. Sales & Digital Marketing
1.0

08/13/2014


Makhmad A.

Our architect found this supplier and he got in touch with them in late 2013. He had all the information provided to a guy named Eric Scop who is VP of the company, once the details were finalized he sent us the invoice#10907 for $33,494.00 for the entire product which was to be manufactured in Italy and then delivered to us by late May or early June. I sent them full payment of $33,494.00 with check#16372 payable to Retractableawnings.com INC on 6th of February 2014 that was drawn from our account on 13th of February 2014. Later on about end of March our architect Ian Kelly from Black Burn Architects informed me that the product would be delayed due to some measurement error and the new scheduled date of delivery would be end of June which of course was delayed further and it would be now 22nd of July. The product was never delivered on that day neither due to fact which we found out later that the delivery truck has gotten into accident and they have returned the product back to the warehouse of the shipping company, General Noli, from whom we got an email (Georgette Lazzara)that they would make damage control, share us photos and then redeliver again. On 1st of August she sent an email to Retractable Awning Company to a gentleman name Morris Scop who is supposed to be handling the delivery of the product to us and who has been very ineffective and uncooperative from beginning and copied us that we have refused to accept the product. Yes, it is true that our installers (Art Display CO) refused to accept the product due to the fact that they said the product was not in condition to be accepted because of the accident, which Georgette Lazzara from General Noli Shipping Company was supposed to share photos of the products with us before any attempt to redeliver it. After many communication back and forth on August 7th they sent us (to Ian Kelly, our architect)an email confirming that any damage, missing items or problems with the product would be covered and a preliminary insurance claim has been filed (we have a copy), we agreed and since then there has been 4 business days and we still have not gotten our product. Last email we got from General Noli, John Mancini, that he is trying to get the trucking company to schedule a delivery.And today we got a news from them that actually our product , the product that I have paid almost $34,000.00 is missing and they can not locate where it is, and Retractable Awning to whom we have made the payment are not responding our calls. Today is March 7th 2015: I got the below message from this supplier, who is threatening me with the following. Mr. Aliev, It has come to my attention that in addition to filing a complaint at the Better Business Bureau, you have in addition filed a complaint on Angiesiteslist.com. Angieslist.com does not notify members when either a positive or negative complaint is filed, therefore we were not aware of this until today when we signed in to review our account. Please note that per the terms and conditions on our website (link and screenshot below) if a customer files a complaint FOR NO VALID REASON (look at my complaint above and call that not valid after that) then the warranty on the entire product (including installation if applicable) is automatically void. My suggestion to anyone who intends to use these guys 1. Do not pay them until you get your product (If you want to work with them) 2. Pay only the most %25 deposit if you are too willing to work with them. 3. Stay away from them and look someone better if you have other alternatives

Description of Work
We have paid about $34,000.00 for a commercial awning from this company about 6 months ago, and we still have not received our product. They say the delivery truck got into accident and they should be handling this since they are customer of that particular shipping company, unfortunately they have failed to handle this matter in every single aspect. I have forwarded the case to my attorney for a lawsuit and will pursue it unless either we get the product we have fully paid plus loss of business revenue incurred to us due to not having the awning installed on our restaurant patio, or we get full refund plus the loss of revenue because of it.

Category awnings

Service Provider Response

In response to our customer [member name removed]: [member name removed] was made aware up front of the long production and delivery times prior to placing the order. In addition, most customers know that when a product is manufactured in Europe (which this order was) production, ocean freight and customs times can and usually are lengthy. I purposely waited for the “shakeout" to occur and for [member name removed] to use the product for some time before responding. As I write my response today April 11, 2015 [member name removed] has not filed a lawsuit with an attorney and will most likely not do so as he has no basis for the lawsuit. The complaint that should have been filed should have been against the shipper General Noli and not Retractableawnings.com since we have no control over shipping OR damage to a crate that could occur in shipping OR a lost crate. Therefore, if [member name removed] were to file a suit, it should be against General Noli the shipper and not Retractableawnings.com. The Terms of Use clearly stated on our website (which apparently [member name removed] did not read) are as follows: Production and Delivery time Retractableawnings.com production and delivery times are as stated for each model on Retractablawnings.com are approximate and cannot and will not be guaranteed either verbally or in writing. Regarding payment our company policy for everyone including the US Government is to collect payment in full when an order is placed for three reasons: 1. All products are custom made and an order cannot be cancelled or changed once frames or fabric are cut and cannot be used for another customer. 2. We pay our European vendors in full when we place the order with the vendor. 3. Once an order ships from our facility, we have no control over collection of payment and we definitely don’t want to get into the collection business. The fact is that the crate was located by General Noli the shipper, the crate was delivered (the crate was damaged but not the product itself) and the retractable patio cover system was installed and is operating perfectly. It is our understanding that [member name removed] is very happy with the product. To prevent customers from filing online complaints for no valid reason as [member name removed] has, in an attempt to damage our online reputation we changed our Terms of Use several years ago to state that if a customer files a complaint for NO VALID REASON, the warranty on the product is null and void. This should prevent customers from filing INvalid complaints. [member name removed] has chosen not to remove this INvalid complaint and therefore the warranty on his retractable patio cover system is null and void. My email to [member name removed] to have his complaint removed from Angies List was not a threat. It was simply to let him know that his warranty was null and void if the complaint was not removed as I didn’t believe [member name removed] was aware of this. [member name removed] certainly has the right to leave his “complaint” on Angies List. P.S. [member name removed] is not correct in his comment regarding phone calls not being returned. Every single phone call or email from either [member name removed] or [member information removed] was responded to. Retractableawnings.com prides itself on providing excellent service and superior knowledge prior to, during and after a sale as we have for 29 years. Since 1986, Retractableawnings.com and our local company New View Retractable Awnings has sold and installed thousands of units worldwide. We have an A+ rating at the Better Business Bureau and no active complaints on file. In fact, the Better Business Bureau closed this complaint case as [member name removed] complaint should not have been against Retractableawnings.com to begin with!
5.0

11/14/2013


Jeanne R.

Great work from measuring to installation .

Description of Work
Retractable sun screen for east facing patio.

Category awnings

Service Provider Response

Thank you so much for the kind words regarding measuring and installation and the positive review. We stand behind our products, services and company from pre-sale through installation and post sale. You know where to find us should you have any questions Best, Eric

    Other local Pros in your area

    Awnings by Valrose

    Awnings by Valrose is a family owned business serving South Florida since 1982 We are licensed and insured and specialized in Residential Canvas awnings with particular attention to detail and customer satisfaction. We manufacture all awnings in our 10,000 sq ft warehouse, right here in Miami and our installers are long time employees of the company. Call us for a FREE ESTIMATE for any of your awnings needs. Visit our website at www.valrose.com to see more of our work  

    Offers by Awnings by Valrose on Angi
    Awning Stars

    Awning Stars specializes in High Quality, Custom Made Retractable Awnings and Window and Door Awnings All made right here in the USA (Jacksonville, Florida) from the finest Marine Grade Components. We use Sunbrella, Sattler, and Tempotest acrylic fabrics in hundreds of solid and striped colors. Our frames are Double Galvanized and Powder Coated for longevity. We meet Florida building code as well as Miami-Dade hurricane code approval. We also provide top quality Motorized Captured Edge Insect Screens, Solar Shades, Hurricane Screen Systems-Manual and Motorized, Hurricane Shutters, Bahama Shutters, and Giant Offset Umbrellas. We provide products for both Residential and commercial customers.  

    Tony's Unique Upholstery

    Travel charges apply. May contact through email - tonysunique@att.net. Ask about angies list discount. Award winning company. Contact names - Karen. Fax- (954) 963-5394.  

    Business Highlights

    Se Habla EspañolSe Habla Español
    Family Owned & OperatedFamily Owned & Operated
    Emergency Services OfferedEmergency Services Offered
    Eco FriendlyEco Friendly
    Wears MaskWears Mask
    Misting systems
    Licensed
    Trade License Number
    CC-86-4452-FCX
    Trade License Locale
    Florida
    Trade License Authority
    Broward County Building Code Services Division
    Trade License Expiration
    12/31/2023
    Insured
    All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.
    General Information
    Free Estimates
    Yes
    Eco-Friendly Accreditations
    Yes
    Payment Options
    Visa, MasterCard, American Express, Discover, Financing Available, Check, PayPal
    Senior Discount
    Free motor, free wind sensor & free remote control transmitter
    Emergency Service
    Yes
    Warranties
    Yes

    Services Offered

    • https://www.retractableawnings.com is an assembler, distributor, and installer of ALL types of outdoor RETRACTABLE sun, wind, rain, bug & snow protection systems. • RetractableAwnings.com ships & installs worldwide and have a database of installers worldwide at www.awninginstallers.com MEMBERSHIPS: • BBB Better Business Bureau member since 1992 with an A+ rating and zero complaints • Professional Awnings Manufacturers Association - PAMA member • American Institute of Architects - AIA allied member • American Society of Landscape Architects - ASLA allied member • Industrial Fabrics Association International - IFAI member

    Services Not Offered

    • Fixed / permanent Awnings. See the link below for the advantages of RETRACTABLE awnings versus FIXED/PERMANENT awnings: https://www.retractableawnings.com/media/comparisons/retractable_product_versus_fixed_product_comparison_-_2017_version.pdf . • Awning and patio cover cleaning services

    Frequently Asked Questions & Answers about Retractableawnings

    How is Retractableawnings overall rated?

    Retractableawnings is currently rated 4.7 overall out of 5.

    What days are Retractableawnings open?

    Retractableawnings is open:

    Sunday: Closed

    Monday: 9:00 AM - 6:00 PM

    Tuesday: 9:00 AM - 6:00 PM

    Wednesday: 9:00 AM - 6:00 PM

    Thursday: 9:00 AM - 6:00 PM

    Friday: 9:00 AM - 6:00 PM

    Saturday: 10:00 AM - 5:00 PM

    What payment options does Retractableawnings provide

    Retractableawnings accepts the following forms of payment: Visa, MasterCard, American Express, Discover, Financing Available, Check, PayPal

    Does Retractableawnings offer free estimates?

    Yes, Retractableawnings offers free project estimates.

    Does Retractableawnings offer eco-friendly accreditations?

    Yes, Retractableawnings offers eco-friendly accreditations.

    Does Retractableawnings offer a senior discount?

    No, Retractableawnings does not offer a senior discount.

    Does Retractableawnings offer emergency services?

    Yes, Retractableawnings offers emergency services.

    Are warranties offered by Retractableawnings?

    Yes, Retractableawnings offers warranties.

    What services does Retractableawnings offer?

    Retractableawnings offers the following services: • https://www.retractableawnings.com is an assembler, distributor, and installer of ALL types of outdoor RETRACTABLE sun, wind, rain, bug & snow protection systems. • RetractableAwnings.com ships & installs worldwide and have a database of installers worldwide at www.awninginstallers.com MEMBERSHIPS: • BBB Better Business Bureau member since 1992 with an A+ rating and zero complaints • Professional Awnings Manufacturers Association - PAMA member • American Institute of Architects - AIA allied member • American Society of Landscape Architects - ASLA allied member • Industrial Fabrics Association International - IFAI member

    Are there any services Retractableawnings does not offer?

    • Fixed / permanent Awnings. See the link below for the advantages of RETRACTABLE awnings versus FIXED/PERMANENT awnings: https://www.retractableawnings.com/media/comparisons/retractable_product_versus_fixed_product_comparison_-_2017_version.pdf . • Awning and patio cover cleaning services