Tuff Turf Molebusters

Founded 1994 • With Angi since June 2006

TuffTurf Molebusters is affiliated with MNLA (Michigan Nursery & Landscape Association), the National Association of Landscape Professionals, accredited with the BBB (Better Business Bureau), and involved with GreenCare for Troops, but most importantly, we are in a partnership with YOU.

Verified Reviews

4.6

(275) Verified Reviews

Showing 1-25 of 275 reviews
Janet W.
1.0
03/20/2023
Asked for a quote got the quote. The quote was a little too high for me. I said I would pass. They called me about the quote. Said it was a little quiet high. But I wanted to talk about some of the things and whoever was (Jeff) or someone else rudely hung up on me while I was talking.
Description of Work
Mole removal, lawn rolling, core removal
Category
pest control
Rog C.
5.0
05/02/2022
After 50 years spreading fertilizer and weed control ourselves we got smart last year called TuffTurf. It was a good call as the lawn looks great and we have found them to be very pleasant with excellent communication.
Description of Work
Fertilization/weed control
Category
lawn treatment
Karen J.
5.0
07/27/2021
Excellent communication every time they came out. Full documentation of reporting and they caught over 7 moles. We are very pleased and if we see more activity as we live in the woods with 20 acres behind us I would hire them again.
Description of Work
Serious Mole Problem
Category
pest control
T. B.
5.0
05/14/2020
Hired Molebusters in 2018. Our residential /suburban lawn was being destroyed by these rodents. I felt the fee was pricey, but... after trying several things on my own: the buzzers in the lawn, homemade potions (think: hot pepper flakes / Tabasco sauce) and 'natural' = urine approaches... all which were UNSATISFACTORY.... I saw progress with the Molebusters service. -- For 2019 I tried to imitate their service on my own: traps and bait and topical deterrents. That was a complete BUST - a waste of my time and money. -- 2020, I signed up EARLY. Still paid over $500, but... the results, so far this year are promising! I already pay for fertilization and cutting/maintenance, so taking care of the moles was well worth it. -- I think their vans are a HOOT - there is a mole with a hard hat on top!!! -- Staff is professional and courteous! -- Leadership is communicative and responsive. KEEP UP THE GOOD WORK!
Description of Work
Mole trapping / mole control
Category
animal removal

Service Provider Response

Glad we are able to help. Thank you for your patience during the 5 week shelter in place, and the back log of work coming out of the break.
Bruce L.
5.0
08/28/2019
Chelsea is great she has taken care of our for many years. TOTALLY SATISFIED
Description of Work
core aeration
Category
lawn service, lawn treatment
B H C.
5.0
08/22/2019
We have tried multiple services to control our rampant mole issue in a large backyard that is next to a creek and wooded area. Molebusters, while not the least expensive, has been the most effective. Caught many moles; problem has not totally disappeared, but lawn looks the best it's looked in the years since we have struggled with moles. They are simply fantastic at communicating, keeping us informed, showing up like clockwork, and reporting the results every two weeks. Very happy!
Description of Work
Mole control
Category
pest control, animal removal
Jim C.
5.0
08/01/2019
Tough Turf has done a great job for me for several years now. My lawn looks better and grows in more thickly each year. I have had several neighbors ask me who does takes care of my lawn.
Description of Work
Long term lawn care... weed and feed
Category
lawn treatment

Service Provider Response

We are glad to hear your lawn looks good.
Micah S.
3.0
06/06/2019
They came out while I was out of town. They didn’t see mole activity, so treated the landscape beds for voles. They missed the active mole tunnel that ran for 50 feet across the front of my lawn and 7-10 (these were in a very wet area near a creek - so perhaps understandable). When I contacted them and sent photos, they immediately offered to come back out, but their availability in my location is a single day a week. I wanted to be here and we could not work it out. I ended up selecting another company that was half the price and has done an excellent job on both the moles and voles. I have to give Jeff credit for his up-front explanations, responsiveness, and professional handling of my decision not to have them come back.
Description of Work
Mole and Vole control
Category
pest control

Service Provider Response

Thank you [Member Name Removed], we appreciate your feedback. Unfortunately, we were not able to meet with you on a Saturday. Due to our scheduling, we were unable to accommodate a specific day. We were more than willing to come out and take a look at the issue within the week. Again, thank you for feedback.
Diane D.
5.0
05/14/2019
Everything went really well. I was always notified when Mole Busters would be coming to perform services. The flags clearly marked the traps that were set. The moles were caught and so far, we have no new mole runs! We are very satisfied!!
Description of Work
Needed to get rid of the moles that have been destroying our lawn.
Category
pest control

Service Provider Response

Thank you [Member Name Removed]! We appreciate your feedback. We are glad to hear you you are satisfied with our services.
Judy S.
5.0
10/04/2018
Initial visit very positive. Technician Jacob took the time to explain the process and recommended solutions. Very professional!
Description of Work
Mole eradication
Category
pest control, lawn treatment, animal removal

Service Provider Response

We are glad that Jacob was able to help you.
Joseph S.
5.0
08/31/2018
Very well. Gave advance notice, were on time
Description of Work
Core airation
Category
lawn service, lawn treatment

Service Provider Response

We are glad to hear you were happy with the aeration.
Matthew G.
5.0
08/02/2018
I don't do many reviews. But, I was very impressed with Tuff Turf Mole Busters services. What a great company! Exceptional customer service, very easy to work with, quality and reliable work. We look forward to having them back again in the Spring !
Description of Work
Lawn fertilizing
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Thank you for your feedback.
M F.
1.0
07/21/2018
I contacted TuffTurf in Fall 2017 to assess significant mole damage in my yard. Even though I had found two moles (one alive, one dead) over the two weeks prior to that appointment, their technician reported that there was not an active mole population. Based on that report, their sales consultant told me that it would be completely appropriate to schedule lawn rolling and aeration in Spring 2018. He did not believe that starting a mole treatment program was necessary, and in fact strongly argued against it. To their credit, the technician that completed the lawn rolling in Spring 2018 did a great job. She introduced herself beforehand, was very personable, and was very respectful of my yard and landscaping. However, just a few weeks after completing this service, my yard - once again - showed evidence of an active mole population. This completely destroyed the benefit of the lawn rolling. I contacted TuffTurf for an explanation. They told me that, even though they had concluded in the Fall that there was not an active mole population in my yard, moles should have been expected to return in the Spring. No one bothered to share this information with me at any point in time. In fact, they not only told me that a treatment program was unnecessary, but allowed me to schedule and pay for a service (lawn rolling) that they had to have known would be undone shortly after it was completed. Jeff Skully, general manager at TuffTurf, was very patient with my questions. However, he essentially blamed me for not purchasing a treatment program and for scheduling lawn rolling ... even though I had simply followed the recommendations of his employees! He apparently expected me to trust the recommendations of his sales consultant and technicians, yet also believed that I should have completely ignored them. Based upon that, he was completely unwilling to offer a refund. Although everyone at TuffTurf was very easy to work with, they simply were not able to deliver on the promises listed on their website. Their evaluation of the mole population in my yard was inaccurate, they recommended *against* a treatment program despite later telling me that moles should have been expected to return, they sold me a service that they should have known would be undone shortly after it was completed, and - worst of all - blamed me, the customer, for everything that went wrong. My advice? There are other pest control companies. Use them.
Description of Work
Mole control
Category
pest control

Service Provider Response

If I understand this correctly, you are upset that you were willing to pay us for a mole program, but our experienced technician that does this all day, every day, didn't see any fresh activity and recommended that you didn't need to spend that money with us. We sent another technician back 2 weeks later to aerate, and there still was no indication of fresh mole activity. You signed up for the rolling in January. The same technician that aerated your lawn also rolled it, and once again, no fresh mole activity. We cannot control nature, nor do we claim or even imply that we can control nature. If a mole moves in a few weeks after your lawn was rolled, and in which you were satisfied, how can we be held responsible for the lawn not remaining flat? We didn't see any fresh mole activity on 10/13/17, nor on 10/27/17, nor on 3/27/18. If a mole(s) returned in April, your lawn didn't have any activity for 6 months from the time you found a dead mole and our technician said you didn't have fresh activity. It sounds like the technician was correct. We didn't say you should "expect" to see a mole again. We said you "could" see a mole again because they come and go like any other animal. I see you are upset with the interactions of Jeff. I have read through the email correspondences and nowhere do I read that we blamed you for a mole returning. Nobody is to blame for an act of nature. You and Jeff agreed to disagree. We won't refund the rolling because a mole moved in a couple of weeks after the rolling. We are flattered that you think we are good enough to know a mole would move in after 6 months of being gone. We are good, but not that good. The only human that could ever predict the future or control nature is Jesus, and we certainly don't make the claim to be Him. Even if you were on the mole program, we can't guarantee that moles won't move in. I don't think we gave you bad advice about not needing the mole program. We saved you money. Our statements might not have been clear enough, so I apologize if you interpreted that we were blaming you. I am glad to hear that you thought everybody else at the company is easy to work with.
Tom S.
5.0
06/27/2018
Very well so far, they contact me before every application and the yard looks great!
Description of Work
Fertilizer
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Thanks [Member Name Removed]. If you ever have problems with the lawn or our service, please let us know.
John B.
5.0
11/06/2017
Excellent and prompt service. They always alert me one or two days before they come out as well as tell me which service person will be doing the work. The lawn looks great. We have used them for several years and have no desire to change.
Description of Work
Full lawn fertilizing and weed control as well as tree and shrub fertilizing.
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Thank you for your continued support. We are glad to hear your lawn looks good.
Robert P.
5.0
10/20/2017
Well. Great communication. Will most like hire for season.
Description of Work
Core and Aeration
Category
lawn service, lawn treatment

Service Provider Response

Thank you. We appreciate the working with you.
William H.
5.0
10/19/2017
Great. They kept jus informed about date of service and the need for watering because of unusually dry weather.
Description of Work
Lawn aeration
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Communication is very important to us and we are glad to hear you appreciate that.
Barbara S.
5.0
09/22/2017
service was prompt and professional
Description of Work
Lawn Aeration
Category
lawn service, lawn treatment

Service Provider Response

We are happy to be of assistance.
Sharon D.
5.0
09/17/2017
great, we were very happy with their service.
Description of Work
Yard maintenance
Category
lawn treatment

Service Provider Response

We are glad to hear you are happy.
Jack B.
5.0
09/12/2017
They set 22 traps, put down poison, and sprayed a repellent along the perimeter. Within a few days, the mole activity greatly diminished. They came back two weeks later, did more poison and spray, and were able to use only 7 traps on active areas. They will continue to return every two weeks for a while, and I think my mole problem is over.
Description of Work
I had a lot of mole activity.
Category
pest control

Service Provider Response

The goal of our program is to control them. Once the program has ended we cannot guarantee that they won't move back in. You can get back on the schedule and we can take care of them again, but we don't want to mislead anybody and promise that moles will never come back.
Allen H.
5.0
08/23/2017
Great done timely and professionally
Description of Work
Lawn work and aeration
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Thank you for your business.
Randy D.
3.0
08/10/2017
I wanted this service done in the Spring and it didn't occur until the end of July
Description of Work
core aeration
Category
lawn treatment

Service Provider Response

We are sorry that the timing of the service was not in the spring. This aeration was not purchased through Angie's List, because the offer was not run in the spring. This offer was purchased through another website that does specify aerations are done in the spring and fall. The aeration was purchased in February. The other website protects buyer's privacy by not giving their address. We had to wait until the customer contacted us in June to get their address. We needed the voucher number in order to redeem it and schedule the service. The voucher was redeemed in early July.
Margaret O.
5.0
07/05/2017
I have used them for 3 years and I am quite satisfied with their work.
Description of Work
Spring/summer/fall fertilizer & weed control.
Category
lawn treatment

Service Provider Response

Thank you [Member Name Removed]. We appreciate having you as a client.
John J.
5.0
05/11/2017
They turned up on time and completed all the agreed work.
Description of Work
Grass treatments.
Category
lawn treatment
Paul S.
4.0
04/10/2017
Their price is a little high but they do a good job on mole removal. I find it a little annoying that they automatically renew your programs without really asking you if that's what you want. Yes I'm sure it's in the FinePrint but I don't like how they assume that you're going to renew it on an annual basis.
Description of Work
Treated my yard for moles.
Category
pest control, lawn treatment

Other local Pros in your area

Swinging Blades Lawn Care & Landscaping

With years of experience serving the area, we are your solution for all your needs. We take great pride in our extreme professionalism, timeliness and superior customer service on every job. We make sure to develop a lasting relationship so that the next time service is needed there will be no question on who to call. Check out our 5 star reviews from happy customers! Call us today so we can discuss your needs and make a plan that fits your budget. Satisfaction guaranteed!  

Angi Certified

Phone

Address

8650 Byron City Center SW Ste 1

Byron Center, MI 49315

Other Information

Services Offered

Services Not Offered

Mowing, landscaping, irrigation, indoor pest control, rat trapping, live animal trapping & snow removal.

Payment options

Visa
MasterCard
American Express
Discover
Check
Insured
All statements concerning insurance, licenses, and bonds are informational only, and are self-reported. Since insurance, licenses and bonds can expire and can be cancelled, homeowners should always check such information for themselves.To find more licensing information for your state, visit our Find Licensing Requirements page.

FAQ

Tuff Turf Molebusters is currently rated 4.6 overall out of 5.

Tuff Turf Molebusters is open:

Sunday: Closed

Monday: 8:00 AM - 5:00 PM

Tuesday: 8:00 AM - 5:00 PM

Wednesday: 8:00 AM - 5:00 PM

Thursday: 8:00 AM - 5:00 PM

Friday: 8:00 AM - 5:00 PM

Saturday: Closed

Tuff Turf Molebusters accepts the following forms of payment: Visa, MasterCard, American Express, Discover, Check

Yes, Tuff Turf Molebusters offers free project estimates.

Yes, Tuff Turf Molebusters offers eco-friendly accreditations.

No, Tuff Turf Molebusters does not offer a senior discount.

No, Tuff Turf Molebusters does not offer warranties.

Tuff Turf Molebusters offers the following services: Lawn fertilization & weed control, mole, grub, outdoor insect, lawn rolling, Wasp & spider control, chipmunk trapping & vole control.

Mowing, landscaping, irrigation, indoor pest control, rat trapping, live animal trapping & snow removal.